Рівно 43 роки тому у небо вперше злетів «Руслан», встановивший 30 світових рекордів

Літак і сьогодні залишається найбільшим у світі серійним транспортним літаком.

Про це нагадали у Державному музеї авіації ім О.К. Антонова.

24 грудня 1982 року з заводського аеродрому Святошино вперше піднявся в повітря важкий стратегічний військово-транспортний літак Ан-124 «Руслан». Цей політ відкрив нову сторінку в історії світової транспортної авіації та закріпив за Києвом статус одного з провідних центрів авіабудування.

Як виник літак-легенда

Ан-124 створювався як літак нового покоління, здатний перевозити до 150 тонн вантажу. Для досягнення такого рівня вперше в СРСР була реалізована комплексно-цільова програма, що охоплювала всі ключові параметри літака — від аеродинаміки та міцності конструкції до ресурсу, економічності, можливостей бортових систем і зручності технічного обслуговування.

У процесі проєктування проаналізували 540 варіантів компонування, а в аеродинамічних трубах випробували 185 моделей, зокрема 42 варіанти крила.

Для Ан-124 обрали суперкритичний профіль крила, що дозволив поєднати велику будівельну висоту з малим аеродинамічним опором. Було створено унікальні пресовані панелі крила довжиною до 28 метрів, великогабаритні панелі фюзеляжу, нові конструкційні матеріали, зокрема полімерні композиційні, та високоресурсні елементи кріплення. Літак отримав багатоопорне шасі з можливістю «присідання», два вантажні люки для наскрізного заїзду техніки та двопалубний фюзеляж з роздільною герметизацією, що підвищило безпеку й ресурс конструкції.

Перший політ

Перший політ Ан-124 тривав близько години. Екіпаж очолював льотчик-випробувач Володимир Терський, другим пілотом був Олексій Галуненко. Попри виявлені під час посадки проблеми з шасі, літак підтвердив правильність закладених рішень і величезний потенціал. Уже на момент першого злету «Руслан» перевершував усі літаки свого класу у світі.

Ан-124 став останнім літаком, створеним під безпосереднім керівництвом Генерального конструктора Олега Костянтиновича Антонова. Він і сьогодні залишається найбільшим у світі серійним транспортним літаком. Його модифікація Ан-124-100 успішно працює на ринку міжнародних комерційних перевезень, виконуючи унікальні за складністю завдання.

Рекордсмен

За роки експлуатації «Руслан» встановив 30 світових рекордів, зокрема абсолютний рекорд з підйому вантажу масою 171,219 тонни на висоту 10 750 метрів.