Реформа чи економія: вчителі бояться, щоб за скороченням предметів не скоротили і їх з роботи

Автор: Оксана Тупальська
16:10 20.04.2023

Педагоги збентежені після заяви нового міністра освіти Оксена Лісового про необхідність зменшити кількість шкільних предметів. Кажуть, під реформою може приховуватися намір влади зекономити на освітянах та скоротити частину вчителів.

Реформа чи економія: вчителі бояться, щоб за скороченням предметів не скоротили і їх з роботи
оренда квартири Київ

“Обговорення скорочення предметів може стати обґрунтуванням різкого скорочення вчителів. “Ви ж бачили, що абсолютна більшість за скорочення предметів”. Хотілося б бачити комплексну програму дій МОН на найближчий час”, – зазначили педагоги з Союзу освітян України. 

Кажуть, що зменшення кількості предметів може призвести до скорочення доступу усіх учнів до освіти:

“Скорочення предметів у будь-який спосіб – не реформа. Це відповідь на дефіцит грошей та нові пріоритети на сьогодні. Тут не можу не погодитися, що безпека – це пріоритет. Важливо, щоб безпека (будівництво) не стала єдиним, чим, дійсно, перейматиметься МОН”.
Аби учень отримував у школі освіту, яка допоможе у майбутньому займати гідне місце в державі, вчителі закликають МОН подбати про авторитет педагога в суспільстві, який, на їх думку, втрачено. А також – про забезпечення достойною зарплатою замість економії.
 
 “Вчитель має мати таку довіру від держави, щоб його оцінку не було потреби перевіряти на ДПА. Щоб екзаменів було багато не для контролю вчителя, а для тренування учнів. Звідки такий вчитель візьметься? З нової системи підвищення кваліфікації і нової оплати праці”.
Водночас, освітній омбудсмен Сергій Горбачов заявив, застосувавши відверто жорстку риторику у відповідь педагогам, що дискусію про те, що не варто скорочувати кількість шкільних предметів подається з “не дуже компетентних або виразно зацікавлених осіб, маніпулятивно переводиться у русло “яких предметів ви хочете позбавити наших дітей”.
 
Та навів результати міжнародного дослідження PISA, яке показало, що українські школярі отримали низький рівень знань в порівнянні з однолітками в розвинутих країнах світу:
 
“Маємо доволі посередні, щоб не використовувати більш неприємні визначення, результати за якістю освіти… Для нас же головним мають бути не “предмети”, а які знання та компетентності отримають наші діти в результаті здобуття освіти. А тут варіацій може бути дуже багато – залежно від запитів та потреб саме наших дітей”, – повідомив Горбачов.
Нагадаємо, “ВК” розповідав, що у шкільних ідальнях та в садочках в рамках реформи планують скоротити кухарів, які готують гарячу їжу та залишити їх лише в частині навчальних закладів. Харчі натомість будуть варити в окремих кухнях, заморожувати та розвозити готовими по школам та дитсадкам регіонів або варити в одній шкільній їдальні на кілька навчальних закладів одночасно. 
 

Великий Київ у Google News

підписатися