“Обговорення скорочення предметів може стати обґрунтуванням різкого скорочення вчителів. “Ви ж бачили, що абсолютна більшість за скорочення предметів”. Хотілося б бачити комплексну програму дій МОН на найближчий час”, – зазначили педагоги з Союзу освітян України.
Кажуть, що зменшення кількості предметів може призвести до скорочення доступу усіх учнів до освіти:
“Скорочення предметів у будь-який спосіб – не реформа. Це відповідь на дефіцит грошей та нові пріоритети на сьогодні. Тут не можу не погодитися, що безпека – це пріоритет. Важливо, щоб безпека (будівництво) не стала єдиним, чим, дійсно, перейматиметься МОН”.
Аби учень отримував у школі освіту, яка допоможе у майбутньому займати гідне місце в державі, вчителі закликають МОН подбати про авторитет педагога в суспільстві, який, на їх думку, втрачено. А також – про забезпечення достойною зарплатою замість економії.
“Вчитель має мати таку довіру від держави, щоб його оцінку не було потреби перевіряти на ДПА. Щоб екзаменів було багато не для контролю вчителя, а для тренування учнів. Звідки такий вчитель візьметься? З нової системи підвищення кваліфікації і нової оплати праці”.
Водночас, освітній омбудсмен Сергій Горбачов заявив, застосувавши відверто жорстку риторику у відповідь педагогам, що дискусію про те, що не варто скорочувати кількість шкільних предметів подається з “не дуже компетентних або виразно зацікавлених осіб, маніпулятивно переводиться у русло “яких предметів ви хочете позбавити наших дітей”.
Та навів результати міжнародного дослідження PISA, яке показало, що українські школярі отримали низький рівень знань в порівнянні з однолітками в розвинутих країнах світу:
“Маємо доволі посередні, щоб не використовувати більш неприємні визначення, результати за якістю освіти… Для нас же головним мають бути не “предмети”, а які знання та компетентності отримають наші діти в результаті здобуття освіти. А тут варіацій може бути дуже багато – залежно від запитів та потреб саме наших дітей”, – повідомив Горбачов.
Нагадаємо, “ВК” розповідав, що у шкільних ідальнях та в садочках в рамках реформи планують скоротити кухарів, які готують гарячу їжу та залишити їх лише в частині навчальних закладів. Харчі натомість будуть варити в окремих кухнях, заморожувати та розвозити готовими по школам та дитсадкам регіонів або варити в одній шкільній їдальні на кілька навчальних закладів одночасно.