Ідея побудови підземного ходу під Дніпром виникла 20 років тому, коли розробляли генеральний план міста Києва. Вхід до тунелю запропонували запланувати біля Великої Кільцевої на Оболоні, а вихід – на півночі Троєщини (неподалік полів, де влітку горить сухостій та лякає жителів району). У випадку реалізації задуму ледь не захолустя стане транспорним центром – адже туди будуть сходитися пасажири з усього району.
Нині північ Троєщини – це тихий куточок, де вкрай спокійний рух автошляхами, практично немає потреби у світлофорах, лише маленькі базарчики та придомові міні-маркети.
Нині тунель є проєктом Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури, яке й має його побудувати. Фінансування – частково з міського, частково з державного бюджету.
Міський голова Віталій Кличко повідомив, що передовсім тунелем ходитиме важкий транспорт (який, як відомо, нині рухається Північним мостом та нерідко створює аварійні ситуації на шляху з лівого на правий береги).
“Тунель також позитивно вплине на екологію в місті, зменшивши загазованість”, – сказав Кличко.
Слухайте коментар мера на телеканалі Київ24 на 1 хвилині 43 сек
5 автодорожніх тунелів у Києві пропонували створити у 2012 році – за 1,5 млрд євро (за цінами тих часів):
- між “Лівобережною” та площею Перемоги;
- між вул. Фрунзе та вул. Чорновола;
- через Дніпро;
- південного тунельного переходу через Дніпро;
- автодорожного тунелю від Наддніпрянського шосе до вул. Кіквідзе.
Вихід з тунелю на лівому березі буде розділений на дві дороги, одна з яких піде на Бровари, а інша має проходити лівим берегом, щоб замкнути Кільцеву дорогу навколо Києва, повідомив журналістам Кличко.
Звідки нинішня вартість тунелю?
Математика проста: оскільки шляхопровід має складати 6,5 км. А у проектах “Великого будівництва” 1 км дороги коштує 20,7 млн грн, маємо суму понад 1 млрд. Щоправда про здорожчання робіт під час реалізації “Великого будівництва” на 50% повідомляв Максим Шкіль, власник компанії “Автострада”, який реалізує автодорожні проекти.
Також існує математика від Володимира Омеляна – на посаді міністра інфраструктури в 2019 році він заявляв, що 1 км дороги в Києві коштує 1,5-2 млн євро. Це дещо дорожче, ніж звітують під час “Великого будівництва”.
Вартість залежатиме і від того, наскільки глибоко під землю планують вкопуватися та які бурові установки будуть використовути, аби пробратися під Дніпро.
Досвід прокладання тунелів під річками українці мають – у давнину таким чином створювали ходи для жителів міст, аби втікати за потреби від ворогів та швидше діставатися з одного берега на інший. Щоправда, технології предків детально не досліджені. Про них більше оповідають історики та там, де збереглися залишки хотів, туристичні гіди.
Чи вдасться Кличку та ще й під час війни зробити перехід на Троєщину, який через сотні століть вивчатимуть нащадки – покаже час.
Кияни жартують: “Відкриття десь 2030, а завершать у 2070”
Жителі Троєщини усміхаються з ідеї побудови переходу під Дніпром:
“Відкриють тунель, який буде закінчуватися глухим кутом десь посеред річки. Скажуть в тестовому режимі. Потім ще автобус туди пустять”
.
“Але міст не впаде у воду, якщо він одразу буде у воді”
.
“Це Метро на Троєщину – доїхав до кінця кільцевої, сів на підводне метро, поки допливеш, вже і метро не треба!!!”
.
“Там за генпланом ще має бути трамвай до Героїв Дніпра”
Колись “ВК” розповідав, як у вранішню годину пік на столичній Троєщині очевидці зняли довжелезну чергу на автобус №114, яким з Лівого берега можна дістатися центру Києва.