Анна Мінюкова, інженерка шляхів сполучення та спеціалістка в галузі мостобудівництва, розповіла про ці проблеми у студії Прямий FM.
Мінюкова зазначила, що відсутність процедури вилучення з реєстру пам’яток значно ускладнює ремонтні роботи. Згідно із законодавством та позицією Міністерства культури, небезпечні для життя пам’ятки не можна ремонтувати, а лише реставрувати. Але, як підкреслила Мінюкова, мости потребують повної заміни через фізичний та моральний знос.
“Міст Метро та міст Патона занесені до реєстру пам’яток архітектури. Це дуже багато бюрократичних проблем, що ускладнює їх ремонт. Не існує процедури вилучення пам’яток з реєстру, хіба що в разі втрати охоронного статусу через знищення. Пам’ятка, яка небезпечна для життя, не може бути відремонтована, лише реставрована. Але мости не відповідають сучасним навантаженням і потребують повної заміни”.
Для вирішення проблеми необхідно комунікувати з Міністерством культури, але, за словами Мінюкової, подібна ситуація поширена і в інших країнах.
“Подібна ситуація поширена і в Польщі, де інженери також стикаються з проблемами через статус пам’яток архітектури”.
Мінюкова зазначила, що через ці проблеми розглядається варіант будівництва нового мосту-дублера поруч із мостом Патона, але цей варіант має свої недоліки.
“Сьогодні розглядають варіант будівництва нового мосту-дублера поруч із мостом Патона. Мінус цього варіанту – будівництво з’їздів з нього. Для прикладу, можна взяти Дарницький міст, рух на якому відкритий з 2011 року, і на якому досі не добудовані з’їзди”.
Щодо конструкції мостів, Мінюкова підкреслила, що в мосту Патона знаходяться тепломережі, які постачають воду та тепло на лівий берег, і вони також потребують ремонту.
“В конструкціях мосту Патона знаходяться тепломережі, які постачають воду та тепло на лівий берег, і вони також потребують ремонту. Вчора, позавчора було відео, як тече вода з мосту. Але він збудований в такій конструкції, що нічого жахливого там з ним статися не може”.
Мінюкова також зазначила, що навіть якщо Мінкульт дозволить ремонт мостів, важливо провести техніко-економічне порівняння різних варіантів ремонту та будівництва.
“А якщо все ж таки вмовити Мінкульт дозволити ремонтувати міст, необхідно провести техніко-економічне порівняння різних варіантів. Скільки буде коштувати влаштувати підтримуючі конструкції, частково замінити щось, або провести повну заміну мосту. Найдоцільніше обрати нове будівництво, щоб міст був довговічний і не потребував ремонту в своєму життєвому циклі”.
Більше інформації в етері Прямий FM.