Ціни на заміну шин коливаються від 500 до 1500 грн. Зберігати літні шини до весни рекомендують в прохолодному приміщенні з вентиляцією, куди не потрапляють прямі сонячні промені та немає надміру вологи.
“Хто ще не встиг підготуватись – зробіть це зараз. Зимові шини, зимовий омивач, перевірте акумулятор, подбайте про наявність засобів очищення авто від снігу й обмерзання (невелика складна лопата також може стати в пригоді, закиньте в багажник). А для адептів “і так піде” хочу нагадати кілька міфів про зимові шини”, – написав у соцмережі перший заступник керівника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький.
Отже, розвінчання 5-ти міфів про їзду по-літньому взимку від головного патрульного:
- Коли мій дід/батько їздили на “москвичах” та “жигулях” ще за царя Панька, то не було ніяких зимових шин і все було норм.
Правда – не було норм. Просто іншого не було. І виходили з того, що було. Це однаково, що ходити в дерев’яних “башмаках”, бо колись у них ходили й було норм.
- Зимові шини такі самі, як літні і все це – маркетинг.
Ні, не такі самі. Хімічний склад літньої та зимової гуми відрізняється. Літня шина розрахована на вищі температури і зберігає свої властивості саме за високих температур. Коли ж температура менше, ніж 4-7 градусів вище нуля, літня шина вже починає “дубіти”, втрачати еластичність і потенціал зчеплення з дорогою. Просто замерзає і перетворюється на ковзанку.
Зимові шини мають інший хімічний склад і за низьких температур властивостей не втрачають, отже – мають добре зчеплення з дорожнім покриттям у таких умовах. Крім цього, у них і глибший протектор.
- Я такий хвацький водій, що зимові шини мені не треба. Хай беруть ті, хто їздити не вміє.
Яким би хвацьким водієм, хто не був, але закони фізики ще жоден не переміг. Зчеплення з дорогою на літній шині значно гірше за низьких температур. Звідси й найдовший гальмівний шлях, як мінімум. І менш хвацький водій, але який перевзувся на зимові шини, зупиниться швидше в неочікуваній ситуації. А “хвацький молодець”, скоріш за все, в’їде в нього, оскільки буде мати довший гальмівний шлях.
- На позашляховику із 4х4 і на літній гумі можна їздити.
Насправді важкі позашляховики, як і інші автомобілі, потребують зимового “взуття”. Через великий розмір і більшу вагу позашляховика його керування на літній гумі буде нагадувати спуск на лижах з гори.
- Можна зекономити та поставити зимові шини тільки на ведучу вісь, а іншу залишили на літній.
Насправді необхідно встановлювати зимові шини на обидві вісі для досягнення ефекту. Навіть попри те, що дадуть трохи більше зчеплення на снігу й ожеледиці, зимові шини лише на одній вісі в деяких ситуаціях можуть створити значно більше клопоту – машина легко піде в занос у тих ситуаціях, де могла б зберігати стабільність.
Раніше “ВК” розповідав, що столична влада просить керманичів під час снігопадів не паркувати автівки вздовж узбіччя доріг і на тротуарах.