Попри відключення, у чверті киян зросли рахунки за світло в листопаді – чим це пояснюють

електроенергія

Незважаючи на відключення і довгі періоди без світла, у листопаді 2025 року 26% клієнтів YASNO у Києві витратили більше електроенергії, ніж раніше.

Про це розповів гендиректор компанії Сергій Коваленко.

Серед причин, чому ж у частини киян рахунок зріс, навіть коли світла часто немає Сергій Коваленко назвав такі:

  1. Холодніше стало — у листопаді люди частіше вмикали обігрівачі, теплу підлогу, електрокаміни та інші потужні прилади для обігріву.
  2. Відкладене споживання — щойно з’являється світло, багато хто одразу вмикає все підряд: бойлер, пральну машину, чайник, обігрівачі — не чекаючи навіть 20–30 хвилин.
  3. Зміни в родині — у когось народилися діти, приїхали родичі чи просто з’явилися нові потреби в електриці.

Водночас, за словами Коваленка, більшість клієнтів — 54% — таки скоротили використання, тож загальне споживання електрики в столиці за місяць зменшилося в середньому на 20%.

Коваленко дає такі поради, щоб не допустити стрибка в рахунках:

  • Під час відключень вимикайте з розеток усі прилади та гасіть світло в кімнатах — так не буде різкого «стрибка» при вмиканні електрики.
  • Коли світло повертається — не вмикайте одразу кілька потужних пристроїв. Робіть це по черзі.

У мобільному застосунку YASNO можна легко перевірити свою статистику споживання за день, тиждень чи місяць.

Якщо дотримуватися цих простих правил — у наступних рахунках точно буде помітна економія.

Компанія нагадує: розумне використання електрики допомагає всім — і вашому гаманцю, і стабільності енергосистеми в складний час.