Пограбування Лувру: де можуть бути коштовності, хто міг їх вкрасти і що можуть зробити з ними злодії

За оцінкою Інтерполу, щороку у світі викрадають художні цінності на суму в кілька мільярдів доларів, і лише близько 10% із них потім знаходять.

Про це пише DW.

Для злочинців витвори мистецтва – чудова валюта, яка постійно зростає в ціні. Тому за крадіжками витворів мистецтва стоять різні злочинці: від цілих кланів, особливо в Німеччині (часто це великі арабські сім’ї з налагодженою логістикою і супутніми структурами), до злочинців-одинаків.

Найчастіше це інсайдери, такі як охоронці чи співробітники, які знають слабкі місця у системі безпеки музеїв. І нарешті, як це показують у голлівудських фільмах, десь у світі існують окремі приватні колекціонери, які просто хочуть мати витвор мистецтва та залучають злодіїв для крадіжки бажаного об’єкту

Крадіжки витворів мистецтва відіграють дедалі більшу роль в організованій злочинності: у Південній та Східній Європі вони використовуються як товар для обміну в операціях з продажу наркотиків чи зброї.

Зважаючи на все, деякі багаті колекціонери, бажаючи мати той чи інший витвор мистецтва, готові залучати для цього злодіїв. Фахівці кажуть, що такими злодіями – чи їх спільниками – найчастіше можуть бути охоронці чи співробітники музеїв, які знають слабкі місця у системі їхньої безпеки.

Тім Карпентер, голова організації захисту культурної спадщини Argus Cultural Property Consultants, довгий час очолював відділ ФБР з розслідування злочинів, пов’язаних з мистецтвом.

“У випадку з традиційними витворами мистецтва – картинами, гравюрами або малюнками – найбільша проблема полягає не в самому викраденні, а в їхньому перепродажі. Ці твори відомі, каталогізовані, і їх важко монетизувати”, – сказав Карпентер в інтерв’ю DW.

З дорогоцінними металами та ювелірними виробами все інакше: “Їх можна переплавити чи розібрати – це трагічна втрата для культурної спадщини. На жаль, такі об’єкти все частіше стають метою злочинців у Європі, адже, зрештою, йдеться саме про це: перетворити витвір мистецтва на капітал”.

У випадку з Лувром Карпентер, однак, не вірить у знищення викраденого:

“Ці предмети є надто значущими. Я припускаю, що злочинці чудово розуміють, що у них в руках – і зберігатимуть їх як колекцію. Їх можна легко ідентифікувати”.

Нагадаємо, “ІУ” писав про те що вкрали з Лувру та які шанси повернути викрадене .