До кінця збору підписів залишається ще 38 днів, та на лічильнику вже 25588. Це означає, що звернення повинен розглянути президент країни, якому воно адресовано. Наразі статус петиції – “очікує розгляду”.
За словами авторів петиції, “ідеальний комплексний законопроект про доступне розмитнення” вже є – він був зареєстрований 19 червня 2020 року та отримав номери 3704, 3705, 3706.
Але розгляд законопроєкту постійно відкладався, а дата розгляду на комітеті переносилась, тим часом громадськість “втомилась чекати прийняття закону про доступне розмитнення”.
Важко чекати закон про доступне розмитнення, коли практично кожний день загрожують штрафи 170 тис. грн. і конфіскація автомобіля”, – говориться у петиції.
На думку авторів, доступне розмитнення складає орієнтовано 30% від вартості ціни для громадян і передбачає розмитнення вантажівок для свого бізнесу не тільки таких, що відповідають вимогам Євро5.
Нагадаємо, поки власники авто на єврономерах очікують дешевого розмитнення, поліція почне штрафувати “євробляхерів” на місці зупинки – розмір штрафу та умови вилучення.
Як повідомлялось, Верховна Рада 8 листопада 2018 року запровадила новий принцип розрахунку ставки акцизного податку на ввезення автомобіля з-за кордону та збільшила штрафи за нерозмитнені автомобілі. Закон про розмитнення авто на єврономерах набув чинності 25 листопада 2018 року.
Пільговий період розмитнення “євроблях” закінчився 22 лютого 2019 року. З 24 травня того ж року ті, хто вчасно не розмитнив “євробляху”, повинні були платити штраф у розмірі 170 тис.грн. Проте парламент кілька разів відтермінував початок застосування санкцій.
Водночас, у 2019 році був підписаний меморандум між “Авто Євро Силою” і міністром внутрішніх справ України про не притягнення до відповідальності власників автомобілів на європейській реєстрації до прийняття закону про доступне розмитнення.