Зазначимо, що перший український літак почали розробляти на початку XX століття на базі Київського політехнічного інституту. Досліди з моделлю сталевого маховика на вертикальній осі з лопастями проводив професор Микола Артем’єв. Пізніше він та професор Олександр Кудашев збудували перші у столиці планер і літак.
Перший літак українського виробництва піднявся у небо у 1910 році з Сирецького іподрому.
Біплан важив 320 кілограмів та був оснащений французьким двигуном Anzani потужністю 35 кінських сил.
Згодом справу Кудашева продовжив студент КПІ Ігор Сікорський. У 1908 році він побудував свій перший вертоліт, проте у повітря машина так і не піднялася.
Після цього Сікорський разом із друзями Федором Билінкіним і Василем Йорданом побудували біплани БіС-1 і БіС-2. Згодом Сікорський самостійно збудував літаки С-3, С-4, С-5 та С-6. Останній у 1912 році побив світовий рекорд швидкості — він розігнався до 111 км/год.
Читайте також: Вісник омріяних авіамаршрутів: над Україною пролітав пасажирський літак
Під керівництвом Сікорського з’явився багатомоторний літак «Ілля Муромець», який у 1914 році встановив світовий рекорд із вантажності.
У березні 1919 року конструктор переїхав до США, де заснував власну компанію — Sicorski Air Engineering. Зауважимо, що гелікоптери, які виробляє компанія використовували американські Збройні сили.
Нагадаємо, днями біля КПІ відкрили новий сквер та скульптурну композицію авіаторам.