У Воронькові віряни ходять молитися до храму, збудованого на честь Різдва Божої Матері у минулому столітті.
Нині храм підпорядкований УПЦ.
Депутати місцевої ради ще торік підготували та однодушно проголосували за звернення до центральної влади країни з проханням заборонити на державному рівні діяльність УПЦ. Тепер – вмовляють людей позбутися промосковскої церкви.
«Торік ми звернення надіслали, якусь відписку отримали від Офісу президента і на цьому все. А в цьому році після подій у Лаврі, у Хмельницькому, де побили військового в церкві, на Житомирщині відмовився батюшка відспівувати бійця. Тому й оголосили збір представників УПЦ МП. Погодились прийти половина священиків – четверо збиралися, один не доїхав – троє прийшло», – розповідає Гопанчук.
Великої жаги православних попів переходити до ПЦУ представники місцевої влади не помітили. Розмова швидше була повторенням традиційних скрепів, які мало відрізняються від тих, які звучать під Лаврою.
«Хоч й вони прийшли, відмовлялися, що мають відношення до Москви, але ми з ними говорили. Вони повторювали, що вони ж до Бога, до України, один почав розказувати, що це одна і та ж сама віра, що до Варфоломія лист якийсь написали», – каже депутат.
Та додав, що лише один священик на ім’я Максим з смт Кийлів, готовий вийти з УПЦ:
«Мені щось так здалося, що якщо буде підтримка громади, він залюбки перейде до ПЦУ. Було видно, що йому некомфортно те, що відбувається», – зазначив Гопанчук.
Щодо кількості прихожан у промосковських церквах, депутат каже, що найактивніше відвідують в Кийлові – де на Великдень прийшло до храму УПЦ до 300 осіб, натомість в інших парафіях УПЦ людей мало:
«В тих селах, де була альтернатива, майже ніхто в московську не пішов (по 50-40 осіб), а по 300 пішло до ПЦУ, в яку не ходили. У Воронькові, де відбуває арешт Павло і чатує щодня 1-2 патрульні машини, начебто люди кажуть що за загальними зборами громада готова переходити. Люди, які відвідують церкву, дивляться, як себе поводить батюшка, що каже. Віруючі люди в своїй масі неініціативні. Достатньо батюшці просто вийти і сказать: «Люди, як вирішите, так і буде», і люди перейдуть».
Павло Лебідь, який понабудовував своїх маєтків, у Воронькові не авторитет.
Триповерхова садиба священика площею 580 кв. м., хатина для охорони, будинок для гостей площею 170 кв м. Ще один чималий дім з високим парканом Лебідь вибудував через дорогу, про який в смт кажуть, що то начебто будувалось для матушки.
Окрім ділянок на вулиці Молодіжній Павло понакупляв десятки паїв в місцевих жителів, частину землі здає в оренду, частину засаджує. Також має в підпорядкуванні велику агроферму, де ростить зернові та тримає рогату худобу. Подукти з ферми Павла продають на місцевих базарах. Сусіди кажуть, що купив для себе земельні ділянки Павло не так давно – 14 років тому, та швидко розбудувався. З ними спілкувалися журналісти Країни.
У Воронькові тепер мешкають 10 тисяч жителів. 5 тисяч з них – переселенці. Хоч священик людина далеко не бідна, коли ближчі сусіди до нього зверталися з проханням допомогти жителям громади – відмовляв.
«У нього там люстра висить така огромна – що ми сві в шокє були. Від потолка і більша, ніж я. щоб її установить, кран приганяли. Як засвітить її – йошкін кот! Провів собі сотку (потужну коробку електропередач). Ми ходили з сусідами, підписи ставили, щоб він і нас підключив – та де там», – розповів житель смт Антон, якому садибу Павла видно з власного города.
На фермерському підприємстві Павла ТОВ «МПЛ АГРО», заснованому у 2006 році офіційно працюють понад півсотні людей.
Харчі з свійських птахів, кіз та корів, виготовлених на фірмі, возять на стіл до Лебедя – у садибу. Кажуть, що на розвиток агробізнесу Павла надходили ресурси і з Лаври.
«Всі люди знають, яка ситуація. Ці церкви московські давно палить нада. Скатіна він, да і всьо. І весь цей московський патріархат. Хіба не можна було за 30 годин вигнать? На його ферму від кацапов йшла вся горючка. Вона на балансі Лаври. За попа дали б в обмін трохи наших хлопців і дівчат (з полону)», – розповідає про своє ставлення до Лебедя та УПЦ інший житель Воронькова.
Нагадаємо, «ВК» розповідав, що Павло Лебідь вимагає у суді повернути право на придбання землі, користування активами та державними нагородами. Тим часом, Комісія Мінкульту перевірила ще 7 корпусів Лаври та очікує від УПЦ список осіб, які живуть у святині.