Відповідно до документу, надавалася можливість пасажирського авіасполучення між Україною та Білоруссю. Також літаки, що прямували з України до решти держав світу, могли перетинати повітряний простір Білорусі, та навпаки – судна від північного сусіда мали право пролітати над Україною.
Як повідомила Судово-юридична газета, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №1438 Міністерству закордонних справ доручено повідомити про припинення дії угоди про авіасполучення, вчиненої у Мінську 17 липня 1995 року уряд Республіки Білорусь та міжнародну організацію цивільної авіації (ICAO).
Трохи менше як за рік до початку повномасштабного вторгнення РФ з аеропорту Бориспіль пасажири літали в Мінськ. Зокрема, з 15 червня 2020 року транспорт забезпечувала компанія Belavia. Також повітряний простір Білорусі перетинали літаки-лоукостери Wizz Air з рейсами Київ-Рига. А з жовтня 2018 над Україною пролітав Мінськ-Кишинів тієї ж Belavia.
26 травня 2021 року українською стороною офіційно вже було приинено співпрацю в рамках угоди 1995 року. Тоді уряд відреагував на ситуацію з примусовою посадкою літака компанії Ryanair у Мінську, яка була порушенням Конвенції про міжнародну цивільну авіацію. Бо 23 травня за вказівкою Олександра Лукашенка Білорусь підняла військовий винищувач, щоби посадити у Мінську літак Ryanair Афіни – Вільнюс, на якому серед пасажирів був колишній редактор опозиційного білоруського телеграм-каналу NEXTA Роман Протасевич. У разі висунення звинувачень у тероризмі Протасевичу в Білорусі загрожувала смертна кара. Світову громадськість обурило зухвале застосування військової авіації для посадки пасажирського літака.
Раніше «Великий Київ» розповідав детально, як Лукашенко свідомо знищив цивільну авіацію Білорусі, дозволивши вбивати мирних жителів України, запускаючи російські боєголовки з міжнародного цивільного аеропорту в Гомелі.