Як повідомляє Мінекономіки, до цього підприємці були змушені витрачати час та значні кошти на адміністрування Книги відгуків та пропозицій, яка знаходилася у кожному торговому відділі та у кожному залі закладу громадського харчування. В рік такі витрати сягали понад 44 млн гривень. В цю суму включались організаційні витрати, призначення відповідального за неї, розгляд скарг.
Водночас, наявність Книги не гарантувало розв’язання проблемних питань, які виникали у покупців. Є більш ефективні та зручні інструменти контролю та захисту прав споживачів.
Так, сьогодні споживачі можуть звернутися до Держпродспоживслужби та її територіальних органів за захистом порушених прав як в паперовому, так і електронному вигляді (www.consumer.gov.ua). Зокрема, можна залишати свої відгуки через “гарячу лінію” (044 364 77 80, 050 230 04 28), електронне ([email protected]) та класичне листування чи соціальні мережі.
В територіальних органах Держпродспоживслужби та в багатьох місцевих держадміністраціях створені та функціонують консультаційно-інформаційні служби, де споживачі можуть отримати інформацію та допомогу по захисту своїх прав.
Зазначається, що така практика цілком відповідає європейським та світовим стандартам, сприятиме налагодженню ефективної комунікації між бізнесом та споживачем й дозволить зменшити кількість “формальних” перевірок бізнесу.
Нагадуємо, що в березні 2019 року Уряд скасував обов’язкове ведення Книги відгуків та пропозицій. Проте вимоги та згадки про книгу скарг залишалися в низці нормативних документів, зокрема, наказах Мінекономіки. Сьогодні остаточно скасований цей застарілий та неефективний інструмент захисту прав споживачів.
Як повідомлялося, портал держпослуг “Дія” оновили – які онлайн-сервіси і документи додались – читайте тут.