Падіння частини мосту на Жилянській є наслідком порушення державних будівельних норм та недбалості – експертні думки

Автор: Оксана Тупальська
11:42 20.06

Пішохідний міст завалився, чудом не вбивши людей, внаслідок недбалого ремонту, проведеного кілька років тому. В цьому переконаний експерт з державного управління та містобудування Віктор Глеба. Занепокоєні ситуацією і інші експерти, які слідкують за ситуацією в комунальному господарстві. Бо дійсно, не жарти – адже не складно уявити, що могло б статися, якби частина мосту впала на автівки чи трамваї, які курсують під ним.

Падіння частини мосту на Жилянській є наслідком порушення державних будівельних норм та недбалості – експертні думки
Світлодіодне освітлення

“Явно порушено вимоги до експлуатації частини шляхопроводу. Всупереч ДБН, після ремонту відстань між трубопроводом і зруйнованою балкою була не нормативною і в тілі прогонної конструкції з’явилась труба … каналізації чи водогону”, – каже Глеба.

Він показав світлину, яка підтверджує, що ремонт було провдедено без дотримання правил безпеки. 

Водночас, у КМДА напередодні ввечері повідомляли, що профілактичний ремонт мосту було заплановано розпочати у 2024 році. Про причини обвалу фрагментів пішохідної частини Повітрофлотського шляхопроводу на трамвайну лінію офіційно не звітували.

Однак з коментарем на місці події вийшла до преси Анна Мінюкова, яка називає себе головною міською експерткою по мостах. Вона заявила, що не було зовнішніх ознак, що обвалисться шляхопровід, а фахівці двічі на тиждень його обстежують.

Встановити причину обвалу наразі неможливо. Можливо, це був якийсь удар, можливо, щось проїхало. Треба дивитися по камерах, – сказала Мінюкова.

Анна стала експерткою по мостах у Києві після того, як робила світлини в стилі ню на мостових спорудах. вона також має диплом інженера Національного Транспортного Університету. Однак жодного мосту за її проектом побудовано не було, як і вона не є мостобудівником-практиком. 

Такий коментар щиро здивував ексмініністра ЖКГ Олексія Кучеренка:

В КМДА кажуть – ніяких ознак руйнації на мосту не було і ніякої інформації стосовно аварійного стану мосту вони не отримували. Яяяяяяяяккккккккккк?!!!!!!!!! Я таку ж «версію» вперше почув на ТСК по аварії на Либідській у відповідь на моє запитання – чи доповідало керівництво метрополітену про загрозу аварії в КМДА та чи доповідав профільний заступник про це голові КМДА?! Зʼясувалося що ні – ніхто нічому не доповідав бо все було штатно.

Про падіння уламків з мосту було відомо і раніше. Ось згадки публікацій в ЗМІ, які наводить Глеба:

Відсутність Київської Експертизи унеможливить донесення правдивої інформації (існуюче Комунальне підприємство з аналогічною назвою стало притулком корупційних схем), – переконаний Віктор Глеба.

Директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор також повідомляв, що у 2020 році обстежували міст на Жилянській і не побачили його аварійності. Також в коментарі 24 каналу він сказав, що наразі не можна сказати наперед, чи можливий обвал решти мосту.

Про те, що міст вже не перший рік насторожував своїм виглядом, розповідають пересічні кияни. Це, звичайно, не експертна думка, а оціночне судження:

Воно давно хотіло впасти. Ще років 5 тому було в жалюгідному стані, – каже Ольга Урбанська.

“Можливо, щось проїхало”, – цитує Анну Мінюкову Олексій Шевнін: А й справді, ніхто такого форс-мажору, як проїзд по мосту, не міг передбачити…

До ранку рятувальники прибрали уламки мосту та відновили рух транспорту під ним. 

Великий Київ у Google News

підписатися