Очний формат, укриття, інклюзивність: як мають працювати садочки у новому навчальному році

Автор: Галина Ворона
16:12 29.08

Міністерство освіти і науки оприлюднило методичні рекомендації для дошкілля на 2024/2025 навчальний рік.

Очний формат, укриття, інклюзивність: як мають працювати садочки у новому навчальному році Фото: Бучанська міська рада

Про це повідомляє пресслужба МОН.

Як зазначають у відомстві, пріоритетними напрямками дошкільної освіти на 2024-2025 навчальний рік залишаються безпечність освітнього середовища, забезпечення доступності та якості освіти для всіх дітей, незалежно від їхнього місця проживання чи соціального статусу.

Особлива увага приділятиметься дітям з особливими освітніми потребами та дітям із сімей, що постраждали від війни. Для них потрібно створити  безбар’єрне, дружнє і підтримуюче освітнє середовище, де кожна дитина зможе розкрити свій потенціал.

Окрім цього, акцентується увага на патріотичному вихованні та вивченні англійської мови що дасть змогу формувати свідомих громадян та готувати до майбутнього.

У документі МОН визначається очний формат основним для функціонування дитсадків. Водночас у випадку несприятливої безпекової ситуації в регіоні їх можуть перевести на дистанційний чи змішаний формати.

Відповідне рішення можуть приймати керівники військових (військово-цивільних адміністрацій) та засновники ЗДО.

Обрана форма навчання, як зазначають у міністерстві, може змінюватися протягом року.

Однією з головних вимог до організації дитячих садочків, які працюють в очному форматі, є наявність облаштованих укриттів. Ці приміщення мають бути обладнаними відповідно до потреб дітей дошкільного віку.

Крім відкритого доступу та безпеки приміщень, працівникам закладів рекомендують розмістити у них таблички із інформаційними позначками. Знаки мають бути зрозумілими для дітей раннього, дошкільного віку та тих вихованців, які мають особливі освітні потреби.

Також у МОЗ радять зробити укриття візуально привабливими для дітей, аби в них не виникало відчуття покарання, страху чи незахищеності.

Як зазначають у відомстві, доступ до укриттів ЗДО може надаватися виключно працівникам дитсадків і дітям, які там навчаються.

Змішане навчання має на меті залучити більшу кількість українських дітей до відвідування закладів. При цьому дитячі садочки організовують очні зустрічі з дітьми за наявності укриттів.

Зокрема в рамках проєкту ЮНІСЕФ “Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні”, дитячі садки проводять двічі на тиждень заняття для дітей старшого дошкільного віку.

Навчання триває протягом двох годин і допомагає дітям до початку навчання у школах набути необхідні навички та спілкуватися з однолітками.

У Міністерстві освіти і науки рекомендують надавати перевагу дистанційній формі роботи дитсадків, якщо вони розташовані на території потенційної небезпеки і не мають можливості створити обладнане укриття.

При цьому педагогам варто надавати батькам дітей інформаційну підтримку, проводити освітні заходи, як-от тренінги, а також дієві практичні консультації щодо поведінки в екстремальних ситуаціях та повсякденному житті.

“Це включає навчання практикам недискримінаційного ставлення, ненасильницького спілкування та розумного підходу до заборон і дозволів. Важливо також приділити увагу інформаційній безпеці, адже використання різних платформ і онлайн-застосунків може наражати дітей на небажаний контент“, – пояснюють у МОН.

Також у ЗДО можуть створювати групи короткотривалого перебування, вихованці яких можуть навчатися в дитячих садках від 2 до 4 годин щоденно або від 2 до 3 разів на тиждень.

Групи створюють за запитом батьків або в тому випадку, якщо укриття закладу не можуть одночасно вмістити всіх дітей і персонал.

“Така форма навчання може бути організована безпосередньо в укриттях, за умови погодження з військовими адміністраціями та засновниками громад, які з об’єктивних причин не можуть повністю відновити діяльність закладів”, – зазначають у настановах.

У документі також представлено корисні ресурси для вихователів і батьків, які допоможуть зробити освітній процес ефективнішим та цікавішим.

Повний текст рекомендацій доступний за покликанням.

Читайте також: Охорона, відеонагляд, тривожні кнопки, укриття: як Київ дбатиме про дітей у садочках і школах

Раніше «ВК» писав, про що слід подбати батькам школярів та дошкільнят напередодні навчання.

Великий Київ у Google News

підписатися