Невідкрита станція метро в самому серці Києва: чому потяги їдуть повз вестибюль

ремонт ескалатора в метро

Вона існує на карті, її видно з вікон поїзда між станціями “Золоті ворота” та “Лук’янівська”, однак дістатися туди неможливо — станція досі закрита.

Главред дізнався, чому її не відкрили для пасажирів, коли це може статися і чому ця станція стала символом нереалізованих обіцянок.

Станцію “Львівська брама” почали будувати ще у 1991 році як частину Сирецько-Печерської лінії метро, йдеться у матеріалі ТСН. Її розташували під Львівською площею — у самому центрі Києва. За архітектурною логікою, вона мала стати зручною пересадкою між старим Подолом і центральними вулицями столиці.

Проте станцію не відкрили разом з іншими: роботи зупинили через відсутність виходу на поверхню. Саме ескалаторний тунель і вестибюль на поверхні стали каменем спотикання — через містобудівні конфлікти, брак фінансування і відсутність політичної волі.

За словами представників метрополітену, для завершення будівництва необхідно звести наземний вестибюль і провести внутрішні оздоблювальні та інженерні роботи. Крім того, у 2010 році Київрада запровадила мораторій на нове будівництво в межах Львівської площі, що ускладнило реалізацію проєкту.

Станом на 2025 рік ситуація залишається без змін: станція “Львівська брама” досі не обслуговує пасажирів. Київська міська адміністрація періодично піднімає це питання, проте чітких термінів чи затвердженого проєкту добудови наразі немає. За оцінками експертів, на добудову потрібно щонайменше кілька сотень мільйонів гривень та комплексна перебудова площі.

Нагадаємо, “ВК” писав про те, якою може бути станція метро “Львівська брама” – фото проекту.