Не жми на газ: у Києві просять не допустити сезонне збільшення швидкості руху вулицями

Столичну владу просять запровадити обмеження швидкості для автомобілістів на низці шляхів мегаполісу. Зі спільною заявою звернулися до голови КМВА 7 громадських організацій Києва, які серед пріорітетів своєї роботи вважають безпеку руху.

Автори ініціативи кажуть, що сезонне зростання швидкості на деяких ділянках вулиць Києва призведе до збільшення випадків ДТП, смертності та травмування на дорогах.

Спільне звернення направили громадські організації U-Cycle / Асоціація велосипедистів Києва, Пасажири Києва, Vision Zero, Доступно.ua, Екодія, ЦЕДЕМ і MotoHelp.

У час, коли ЗСУ боронять життя українців на фронті, менеджмент міста Києва має діяти за принципом «Безпека перш за все» та гарантувати, що міська мобільність є безпечною для всіх, політика мобільності ґрунтується на концепції Vision Zero та принципі неприпустимості смертей

Чого хочуть активісти:

У зверненні вони закликають КМВА провести робочу нараду з Департаментом транспортної інфраструктури, Управлінням патрульної поліції Києва та представниками громадськості аби вжити заходів для недопущення можливого підвищення з 1 квітня 2025 року швидкісного режиму з 50 до 80 км/год у Києві на визначених Дептрансом ділянках доріг.

Повністю звернення є тут.

Підтримати петицію за скасування підвищення швидкості до 80 км/год у Києві можна за посиланням.

Ділянки доріг, де пропонують обмежувати швидкість руху:

  • проспект Миколи Бажана,
  • Столичне шосе,
  • Наддніпрянське шосе,
  • Набережне шосе (від мосту Патона до Подолу),
  • Набережне шосе (від Подолу до мосту Патона),
  • Набережне шосе (від Подолу до Рибальського),
  • Набережне шосе (від Рибальського до Подолу),
  • проспект Романа Шухевича,
  • проспект Степана Бандери,
  • Дорога Р-69 (від Великої окружної дороги до меж міста Києва).

Зазначають, що  на більшості з цих вулиць відсутні стаціонарні засоби контролю швидкості транспортних засобів, що й так призводить до системного порушення швидкісного режиму 50 км/год. Також, фактична швидкість руху є значно швидшою за обмеження в 50 км/год через те, що чинна стаття 122 КУпАП дозволяє без штрафу перевищувати максимально дозволену швидкість на 20 км/год:

Як приклад, коли де-юре, на Набережному шосе обмеження складає 50 км/год, то де-факто водії можуть їхати в півтора рази швидше – 70 км/год і не отримувати за це штраф. Причому штраф за перевищення понад 20 км/год складає всього 340 грн (170 грн у разі сплати в перші 10 днів)

Які перехрестя вважаються регульованими та нерегульованими, а також як рухатися безпечно для себе та інших учасників руху розповідають МВС та Авторадіо.