Що передбачає законопроєкт та чим це загрожує Києву – читайте у матеріалі BIG KYIV.
У вересні Кабінет міністрів України разом з прем’єром Денисом Шмигалем ініціювали законопроєкт №6062 щодо внесення змін до Бюджетного кодексу. Він передбачає дуже багато змін та нововведень, з якими потрібно розібратися детальніше.
По-перше, з 2023 року передбачається ліквідація бюджету розвитку у місцевих бюджетах, а джерела їх доходів планується закріпити за загальним фондом місцевих бюджетів.
Фактично це означає, що органи місцевого самоврядування не зможуть зберігати кошти на депозитних рахунках та не зможуть належно планувати розвиток.
Тут треба уточнити, що саме бюджет розвитку відповідає за капітальні ремонти парків, скверів, доріг, ЖКГ-інфраструктури, створення нових просторів тощо.
По-друге, пропонується викласти ч. 2 ст. 45 Бюджетного кодексу таким чином, що «повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного бюджету, здійснюється в межах коштів, наявних на єдиному казначейському рахунку». Це означає, що Мінфін може «помилково» забрати кошти, а повертати може скільки завгодно – адже не вказується строк повернення. Хоч десять років можна буде чекати повернення. Останнього разу подібне практикувалося за часів Януковича, який таким чином «збирав» гроші на проведення ЄВРО-2012. Зараз очевидно подібним чином будуть збиратися кошти на «Велике будівництво».
По-третє, передбачається вилучати до державного бюджету залишки коштів за освітньою субвенцією, що не використані протягом наступного бюджетного періоду. І все одно, що існує система державних закупівель, де один тендер може проводитися хоч рік.
По-четверте, пропонується доповнити Земельний кодекс (п. 53 «Прикінцевих положень»), яким «установити, що у 2022 році надходження від викупу земельних ділянок державної та комунальної власності, передбачених пунктом 61 Перехідних положень Земельного кодексу України, зараховуються:
- 70% – до спеціального фонду державного бюджету та спрямовуються на розвиток та поліпшення екологічного стану зрошуваних та осушених систем за рішенням Кабінету Міністрів України (у разі потреби з відкриттям нових бюджетних програм), погодженим з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету;
- 30% – до бюджету розвитку місцевих бюджетів.
Тобто пан Шмигаль разом з Кабміном хочуть легалізувати офіційний «віджим» коштів, вторгованих за продаж комунальної власності у державний бюджет!
Також передбачається внести зміні до п. 21 «Прикінцевих положень» Бюджетного Кодексу, за якими погашення заборгованості за середньостроковими позиками перед державним бюджетом, здійснюється «у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України». Це не дивлячись на те, що наразі передбачено законодавче врегулювання погашення цієї заборгованості.
Треба пригадати, що ця «заборгованість» виникла під час правління режиму Януковича через те, що держава просто не платила по рахунках місцевим бюджетам. У підсумку виникла «заборгованість», яку режим змусив взяти на себе громадам.
А зараз ще посадовці державних адміністрацій та Мінфіну отримають право зупиняти рішення місцевих рад щодо бюджетів та змін до них. Тобто це узурпація влади у чистому вигляді.
Після ознайомлення із законопроєктом напрошується однозначний висновок: влада не зупиниться ні перед чим, щоб зібрати кошти на «Велике будівництво».
Києву ці «зміни» загрожують повною зупинкою всіх великих проєктів, які реалізує місто – наприклад, будівництво метро на Виноградар, а також завершення Подільсько-Воскресенського мостового переходу.
Крім того, що Банкова забажала зробити з київського очільника статиста, так ще буде у ручному режимі урізати все, що тільки можна.
Навіть грубе порушення десятка законів та Конституції не зупинить пана Шмигаля, Кабмін та Президента, щоб «віджати» гроші у громад на грандіозний піар-проєкт Зеленського «Велике будівництво».
Наразі законопроєкт знаходиться на розгляді комітетів, але дуже сумнівно, що «монобільшість» піде у розріз з бажаннями Президента зробити собі піар перед наступними виборами, які відбудуться вже за 2,5 роки.
Нагадаємо, «Європейська солідарність» у Київраді виступає проти прийняття змін до Бюджетного кодексу.