Навіщо бізнесам відвідувати навчання?
Лекції, воркшопи, хакатони, конференції — це все дієві інструменти для розвитку бізнесів. Ми маємо декілька прикладів, коли наші навчання якісно впливали на українських підприємиць. Наприклад, Art Hall, який брав участь у Women Biz Days, Women Partnership Hackathon та колективному стенді Oplich на міжнародній виставці Ambiente. Як результат, він отримав фінансування для промоційної кампанії нової колекції продукції, а також розширив діяльність на експортних ринках. Або відомий бренд одягу ByMe, який теж відвідував Women Partnership Hackathon та завдяки грантам масштабував бізнес.
Навчання для бізнесів мають цілу низку переваг. Це:
- Актуалізація знань. Сучасні умови для ведення бізнесу швидко змінюються, те ж саме стосується трендів та ринкових умов.
- Здобуття нових навичок ведення бізнесу або покращення наявних. Це стосується як технічних скілів, так і навичок управління, комунікації, продажів тощо.
- Нетворкінг. Це одна з основних переваг. Саме на профільних заходах збираються багато професіоналів/-ок із різних сфер, що створює чудові умови для обміну ідеями та встановлення нових бізнес-зв’язків.
- Інновації та креативність. Відвідування подібних івентів часто надихає на нові ідеї й підходи. Згідно з нашою практикою, креативні ідеї краще фінансуються, а на інноваційні рішення для складних проблем є великий попит.
- Покращення якості продуктів та послуг. Завдяки новим знанням виникають ідеї, як покращити власну продукцію, що може вплинути на задоволеність клієнтів і підвищити конкурентоспроможність бізнесу.
Однак важливо підібрати релевантні навчання. Раджу їх оцінювати за такою схемою:
- Визначити цілі й потреби бізнесу, а також які навички та знання потрібні саме вам.
- Підібрати навчальні платформи, які можуть задовольнити ваші потреби:
- онлайн-платформи: Coursera, Udemy, LinkedIn Learning, Skillshare, «Дія.Бізнес». Пропонують широкий вибір курсів і воркшопів з різних тем;
- Багато навчальних заходів, семінарів та конференцій;
- професійні організації, які часто проводять вузькоспеціалізовані тренінги й конференції (наприклад, Українська асоціація меблевиків, Українська асоціація підприємств легкої промисловості тощо);
- освітні установи — університети та бізнес-школи;
- спільноти й об’єднання (наприклад, регіональні торгово-промислові палати, Європейська бізнес-асоціація, Board, СEO Club, «Ліга ділових жінок» тощо).
- Оцінити актуальність навчання — що саме ви будете вивчати та які спікерки/-ри ділитимуться цими знаннями.
В Україні є багато осередків, які пропонують навчання, воркшопи та лекції для підприємців/-иць. Головне — постійно тримати руку на пульсі, стежити за цими організаціями або платформами й оцінювати користь цих навчань саме для вас.
3D UTU, надрукувала перший в Україні 3D-будинок
Ми вже звикли до технології 3D-друку, завдяки якій на принтері можна надрукувати іграшку, посуд або навіть людські кістки. А як щодо надрукувати приватний житловий будинок? Цим займається українська компанія 3D UTU. Вона створила єдиний в Україні промисловий будівельний 3D-принтер для будівництва будівель та великих споруд. Також 3D UTU розробила спеціальне програмне забезпечення, яке за декілька хвилин адаптує звичайний проєкт будинку під формат, необхідний для друку.
18 липня 2024 року компанія завершила будівництво свого першого 3D-будинку в Ірпені. Його побудували для місцевої родини Березових, які втратили свою домівку під час окупації міста в березні 2022-го. Загальна площа будинку — 130 м². Його надрукували за 58 мотогодин (приблизно дві доби роботи принтера).
«Ми щасливі повернути цій чудовій родині втрачене відчуття дому. Завдяки використанню будівельних 3D-принтерів та технологій уже зараз ми маємо можливість відбудовувати житлові будинки, що враховують вимоги часу до безпеки. І робити це швидше та надійніше, ніж будь-коли раніше. Поки росія продовжує свої спроби знищити все в Україні, ми її відбудовуємо», — розповідала свого часу Інна Фурман, СЕО 3D UTU й очільниця БФ «Обійми нації», завдяки підтримці якого також реалізували будівництво.
До повномасштабної війни 3D UTU вже розробляла першу генерацію принтера. Однак із початком бойових дій зрозуміла, що технологію потрібно вдосконалювати, аби пристрій друкував швидше та якісніше. У компанії пояснюють: світова практика доводить, що ця технологія незамінна там, де потрібна масштабна відбудова за короткий строк.
Однак, як і будь-який бізнес в умовах війни, 3D UTU стикається з викликами. Сьогодні це законодавче врегулювання її технології в Україні та недовіра до неї споживачів.
«Найбільшим викликом для нашого бізнесу було та є сприйняття нової технології людьми, які попередньо чули про неї лише з телевізора. Зараз це вже абсолютна реальність в Україні. Тому ми маємо доволі складний виклик — “виховати довіру” споживача до нової технології», — діляться в 3D UTU.
Компанія активно працює над тим, аби співпрацювати з державою, виходити на нові ринки та реалізовувати інші проєкти. Для цього вони подаються на гранти, беруть участь у виставках і відвідують різні воркшопи. Нещодавно 3D UTU стала одним із переможців Women Partnership Hackathon — 3-денного хакатону, під час якого жінки-підприємиці генерували ідеї з розвитку бізнесів та ділилися ними з колежанками. Бізнеси, які запропонували найкращі ідеї, отримали сертифікати на оплату послуг, необхідних для їхньої реалізації. 3D UTU також використала цю перемогу для промоції своєї технології, зокрема у ЗМІ.
«Я свято переконана, що люди — найважливіший ресурс для розвитку будь-якої справи. Нові контакти та правильна взаємодія з ними — це 90% успішної реалізації бізнесу. Тому нетворкінг — наше все!» — пояснила важливість навчань для бізнесів Інна Фурман, СЕО 3D UTU.
Celebriti, центр естетичної медицини
Celebriti — це мережа центрів, які надають послуги дерматології та косметології. На сьогодні таких центрів три: у Черкасах, Смілі та Києві. Останній центр засновниця бізнесу Олександра Лимарченко відкрила вже під час повномасштабного вторгнення, у квітні 2024-го. Пояснює: рішення масштабуватися виросло з бажання надавати якісні послуги більшій кількості людей. У центрах працюють тільки висококваліфіковані лікарі на якісному та безпечному обладнанні.
«У столиці дуже висока конкуренція, тому треба надавати хороший сервіс. Нам поки що важко завоювати довіру людей, бо ми нові для Києва», — розповідає про виклики підприємиця.
Крім того, її бізнес стикається з постійним плином кадрів, а також із відтоком пацієнток та пацієнтів за кордон. Через це Олександра постійно шукає нові знання та бере участь у всіх можливих заходах. Мета — максимально розповісти про свій бізнес і показати, що він достойний уваги.
Але не тільки. На воркшопах і навчаннях підприємці також зустрічають однодумців та однодумиць, що є не тільки проявом підтримки, а й, за словами Олександри, новим диханням у важкі часи. Наприклад, таким для очільниці Celebriti були навчання Women Biz Days.
«Для мене ця участь — як глибокий вдих повітря: натхнення, однодумці, сильні жінки-бізнеследі, нові знайомства. Для мене все це дуже цінно!» — говорить Олександра.
Отримані знання відразу йдуть на розвиток бізнесу. А плани в Celebriti амбітні: підкорити столицю та вийти на нові ринки.
«Я дуже хочу, щоб наша франшиза почала продаватися по всій Україні, Європі, та й в усьому світі! Хочеться показати, що ми достойні мати звання “найкращі”!» — підсумовує підприємиця.
Матеріал створено в межах проєкту «Розширення можливостей жіночого підприємництва в Україні», що реалізується ГО «Український центр сприяння інвестиціям та торгівлі» за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України».
Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України» підтримує український бізнес із метою підвищення конкурентоспроможності на внутрішньому та міжнародних ринках, допомагає в розбудові спрощеного та прозорого бізнес-клімату, а також забезпечує українські компанії можливостями скористатися перевагами міжнародної торгівлі.