Аби кияни засмакували культурний простір у центрі рідного міста у лютому 2024 році Олексій Ерінчак створив книжкове кафе «Сенс на Хрещатику». На відкритті звернув увагу на кризу, яку помітив у бізнес-просторі району.
«Коли більшість туристів або містян з інших районів приїжджають на Хрещатик, то перше, що вони бачать на виході в метро – це заклади з кальянами чи кебабами. Книгарня на головній вулиці країни щось показує й щось символізує», – розповів Ерінчак виданню The Village.
Про зростання попиту на бізнес-квартирантів розповіла і оглядачка ринку нерухомості Вікторія Берещак. Каже, що попри те, що після початку повномасштабного вторгнення власники площ запроваджували канікули та не брали гроші за оренду, влітку та у вересні 2022 року на Хрещатику була криза – доходів у продавців не було, офіси виїжджали, магазини розпродували товар та закривалися.
Після відміни дисконтів, коли з бізнесу не брали грошей за перебування, вартість оренди під кінець 2022 року впала на 15%. З піке ринок нерухомості в самому серці міста не вийшов досі.
З’їхав першим з центру відомий магазин Zara, перенесли на іншу локацію Roshen з цукерками. На головній вулиці на місці магазину одягу поруч з закладом «Білий налив», що діють з 2018 року заселилися «Львівські круасани».
Власник «Білого наливу» Дмитро Борисов про проблему говорить так:
«Я розумію, чому мої колеги не хочуть заходити на Хрещатик, але я туди заходив після Майдану, коли інші казали, що це «мертва» вулиця. Але так казали й про Андріївський узвіз, і про Печерськ (де Борисов відкрив заклади «Канапа» й «Барсук»)».
Рятує центральну вулицю значний попит на візити до Києва іноземних туристів. Бо навіть під час повномасштабного вторгнення чимало іноземців задовго планують відпустку до Києва, оселяються під гул повітряних тривог у центрі міста та шукають, чим би смачним посмакувати на Хрещатику.
«Там величезний трафік і величезні гроші, особливо на вихідні. Це інша історія, масовий ринок, – оптимістично заявляє Дмитро Кравченко, заклади мережі Bimbo якого працюють біля палацу «Україна» та на вулиці Чикаленка.
На запитання про те, чи відкрив би нову кав’ярню мережі Bimbo неподалік Глобуса чи Київради Чикаленко відповідає:
«Ціни захмарні, але в цілому – чому ні… У «Хлібного» було прикольне приміщення (навпроти входу до станції метро «Хрещатик»), у «Сенсу» теж приміщення супер. Якби мені завтра подзвонили й запропонували приміщення кафе The Journalist, я забрав би його з руками й ногами. Уся частина до Майдану, у принципі, «жива».
Ресторани у центрі міста, та ще й якщо там продають смаколики за демократичними цінами для жителів та гостей міста – це зручно.
Однак є одне але. У старих будівлях, де ще донедавна були магазини з одягом чи солодощами, побудувати навіть міні-ресторан справа досить витратна. Адже для цього необхідно проводити воду, додаткові комунікації, встановлювати обладнання для вентиляції, проходити санітарні огляди. А це справа не з дешевих, та і не з простих.
Доводиться рестораторам думати і про перспективу – аби відбити витрачені на заселення гроші. Песиміст, швидше за все ідею пригальмує, оптиміст – подивиться з надією: буде життя і перемога, будуть і кияни-відвідувачі та туристи.
Раніше “ВК” розповідав, що у січні 2024 року місто продало за рекордні 150 млн грн будівлю на вулиці Богдана Хмельницького, 3, де продається “Київська перепічка”. .