Про це повідомив голова Ради з урбаністики Києва Віталій Селик.
«Це ж пам’ятник архітектури, і в ідеалі тут можна робити виключно реставрацію зі збереженням вигляду всіх елементів. Хоча я не певен, що в природі існує паспорт станції, в якому чітко описано, що саме є предметом охорони. Це взагалі біль. В Україні понад 80% пам’яток архітектури не мають паспортів. Парадокс. Держава охороняє, але що саме – ніхто не знає», – пише Селик.
Водночас, у Київському метрополітені заміну пояснюють вимогами ДБН (державних будівельних норм).
«Нам теж ці двері не подобаються, але за ДБН мають бути саме такі – металеві протипожежні, вони у виробників типові. Якщо хтось з виробників зможе за тією ж ціною і відповідною сертифікації зробити дизайнерське рішення, готові розглядати», – кажуть у метро.
За словами Селика, можна було передбачити фальш-фасад на двері, який би повторював оригінальний вигляд полотна. Крім того, у компанії, яка виграла тендер, активісту повідомили, що вони можуть як мінімум пофарбувати двері в будь-який колір RAL без зміни ціни і без погіршення протипожежних функцій. Як максимум – накласти МДФ-панель, яка повторюватиме вигляд дерева: це збільшує вартість одних дверей з 6 тисяч гривень до 11-12 тисяч.
“Зважаючи, що у нас тільки 5 станцій є пам’ятками архітектури (Дніпро, Арсенальна, Хрещатик, Університет і Вокзальна), можна було б трошки переплатити і для них закупити двері з реплікою старого дизайну”, – зазначає Селик.
Наразі металеві двері планують встановити у всіх станціях метро. За даними Prozorro, вартість закупівлі 336 металевих дверей для метрополітену склала 1 580 000 гривень.
Нагадаємо, на станції “Печерська” – нове сучасне освітлення, пасажири не задоволені (ФОТО).