21 грудня 1988 року вперше піднявся в небо найбільший в світі транспортний літак Ан-225. Народжений в Україні, він отримав українське ім’я «Мрія» та відтоді став символом своєї батьківщини у світі, згадали у ANTONOV Companyю
Командир першого екіпажу Ан-225 – льотчик-випробувач Олександр Галуненко, який навчав цього величного птаха літати, вільно почуватися на просторах п’ятого океану, перевозити космічний шатл «Буран», а згодом – доставляти рекордно важкі та унікальні вантажі, згадував про те, як американці через «Мрію» дізнавалися про Україну.
«У 1990 році Ан-225 взяв участь у двох американських авіаційних виставках в Оклахомі та Сіетлі. Фурор, який справила «Мрія», важко навіть описати словами. Як до восьмого дива світу, до трапу Ан-225 тягнулися численні охочі увійти всередину, доторкнутися, сфотографуватися… Мабуть, більшість американців та гостей салонів з інших країн тоді вперше в житті дізналися про такий прецедент, як багатогодинна черга», - говорив Галуненко.
Екіпаж, який постійно знаходився на борту свого літака, наприклад, в Оклахомі, найбільше здивувався наполегливій впевненості більшості відвідувачів, що такий великий літак міг бути створений тільки їхньою, американською, фірмою «Боїнг». Українські ж авіатори без упину пояснювали, що літак створений підприємством «Антонов», розташованим у столиці України, місті Києві, розповів командир екіпажу.
«Це ще більше збивало з пантелику американських гостей – мало хто знав про існування такої країни і не уявляв, де вона розташована. Ми навіть мали знайти мапу світу, яскраво позначити на ній Україну, її столицю і демонструвати кожному, хто заходив до салону літака.
Особливо екіпаж радів реакції конкурентів під час перебування в Сіетлі – так би мовити, батьківщині «Боїнга». Тисячі робітників цієї американської фірми виявили неабиякий інтерес до українського літака. Вони залишили багато захоплених записів у книзі відгуків. Ось один з них: «Ми робимо найбільші в світі пасажирські літаки, але ми схиляємося перед Ан-225!», - зазначав Галуненко, якого цитують в авіакомпанії.
Нагадаємо,. що мініверсія літака “Мрія” потрапила до багатотисячної колекції світового транспорту, а Укроборонпром підтвердив плани щодо відбудови літака, знищеного окупантами у 2022 році.