Можна випити п’ять крапель «зеленки»? Що ще питають кияни у лікарів по телефону

17:01 29.06.2020

З початку епідемії налякані новою інфекцією кияни цілодобово зверталися за консультацією на столичну гарячу лінію  15-83 “Порада лікаря за телефоном”, а деякі навіть влаштовували справжні істерики. Сьогодні панічний ажіотаж помітно спав, дзвінків стало вдвічі менше, але лікарі-консультанти не розслабляються. На що найбільше скаржаться кияни? Які курйозні питання ставлять?

Можна випити п’ять крапель «зеленки»? Що ще питають кияни у лікарів по телефону Фото: Вечірній Київ

Про це “Вечірньому Києву” розповів завідувач консультативно-інформаційного відділу “Порада лікаря за телефоном” Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Києва Олександр Комашко.

За його словами, зараз за добу на гарячу лінію надходить біля тисячі звернень, а з початком епідемії коронавірусу їх було більше 2 тисяч. Деякі дозвонювачі, навіть появу нежиті сприймали як катастрофу, влаштовували істерики, вимагали тестування та термінової госпіталізації. Інші кияни були просто розгублені та потребували емоційної підтримки.

Зараз люди стали більше обізнаними та знають, що при симптомах респіраторного захворювання слід звернутися до свого сімейного лікаря, який вирішить, що робити далі.

Врач помощь
Фото: Вечірній Київ

Фото: Вечірній Київ

На що найбільше скаржаться кияни?

Наразі найбільше звернень стосуються:

  • захворювань серцево-судинної системи. Люди скаржаться на підвищення або зниження тиску, аритмію, тахікардію тощо. 
  • на другому місці стоять питання, пов’язані з такими симптомами гострих респіраторних захворювань, як підвищена температура, нежить, чхання, біль у горлі та кашель. Це пов’язано з тим, що коронавірус має такі ж симптоми.
  • влітку додалися ще «сезонні» скарги, які стосуються перегріву організму, теплових ударів, укусів кліщів та харчових отруєнь.

Олександр Комашко додав, що часто люди сильно перебільшують свої симптоми, але іноді, навпаки, применшують.

Бувають ситуації, коли телефонує людина в паніці з «дуже високим» тиском 130 на 90. А одного разу звернувся чоловік, який нібито трохи порізав палець, але в ході розмови виявилося, що ледь не відтяв собі руку циркуляркою. Він втратив багато крові та потребував негайної госпіталізації”, – розповів лікар.

Курйозних запитань в роботі гарячої лінії також не мало.

Як правило часто телефонують самотні люди похилого віку, які знають імена кожного оператора та хто з них коли чергує. Буває, що просто питають: “Котра зараз година?” або “Який сьогодні день тижня?”. Не рідко плутають номер з “Київенерго” і одразу диктують показники лічильників.

Пам’ятаю, як одна бабуся постійно запитувала, чи можна їй випити п’ять крапель «зеленки». Відповідаємо, що не можна. Та й взагалі цей неефективний розчин для зовнішнього застосування заборонили використовувати. Наступного дня бабуся телефонує знову: “А сьогодні “зеленки” вже можна випити?”. Якось вночі зателефонувала схвильована дівчина, мовляв, тільки що стався секс і як їй тепер запобігти вагітності? Надали деякі поради, але всі вони 100-відсоткової гарантії не дають”, – поділився Комашко.

Фото: Вечірній Київ

Нагадаємо, що на гарячу лінію “Порада лікаря за телефоном” кияни можуть звернутися  за номером: 15-83 зі стаціонарного (безкоштовно) та 044-235-01-01 – із мобільного телефонів (згідно з тарифами оператора).

Як повідомлялося раніше, медиків Олександрівської лікарні привітали з професійним святом військовий оркестр та гвардійці.

Великий Київ у Google News

підписатися