Мою вулицю перейменували: відповіді на найпоширеніші запитання

Автор: Марія Супрун
16:42 27.08.2022

Днями депутати Київради підтримали перейменування сотні вулиць в столиці, а наступному засіданні планують змінити назви ще двох сотень в межах дерусифікації. 

Мою вулицю перейменували: відповіді на найпоширеніші запитання

У мешканців столиці, помешкання яких тепер матиме нову адресу в зв’язку з перейменуванням, виникають питання щодо документів. “Вечірній Київ” опублікував відповіді на найпоширеніші з них.

ЧИ ПОТРІБНО НЕГАЙНО ЗМІНЮВАТИ ВІДМІТКУ У ПАСПОРТІ

За словами директора Департаменту суспільних комунікацій КМДА Романа Лелюка, терміново документи киянам змінювати не потрібно. І зміна назви вулиці не є зміною місця проживання.

«Перейменування не створює жодних побутових проблем, ніхто не мусить одразу бігти до ЦНАПу, щоб зробити відмітку про нову адресу. Перереєстрація може відбуватися під час заміни паспорта, вклеювання нових фотографій, зміни прізвища тощо. Тобто тоді, коли в людини виникає потреба. Тривалість процедури перереєстрації не обмежена у терміні», — роз’яснив Лелюк.

А ЩО З ДОКУМЕНТАМИ НА НЕРУХОМІСТЬ

Документи, які засвідчують право власності на нерухомість, — свідоцтво про право власності, свідоцтво про право на спадщину, договір купівлі-продажу, дарування тощо — залишаються також чинними.

Такі документи змінюються лише за необхідності. Наприклад, під час купівлі-продажу чи дарування нерухомості.

«Якщо власник захоче продати, подарувати або передати у спадок свою нерухомість, у документах, які будуть оформлюватися на нову особу, вже вкажуть актуальну назву. На вартості послуг нотаріуса це не позначатиметься», — пояснює Лелюк.

Поза тим, власник майна, розташованого на перейменованій вулиці, має право й за власною ініціативою звернутися до органу держреєстрації прав на нерухоме майно із заявою про внесення змін. Якщо вам так буде спокійніше, можете запросто відкоригувати дані.

ЯК БУТИ ПІДПРИЄМЦЯМ

Представникам бізнесу у цьому випадку трохи більше клопоту. Відповідно до чинного законодавства, перейменування вулиці, де зареєстрована юрособа, є зміною місцезнаходження.

Що це означає? Якщо юридична особа зареєстрована на вулиці, яка змінила назву, необхідно вносити зміни в установчі документи, коригувати відомості про фізичну особу-підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб.

Також потрібно повідомити банки та контрагентів про зміну реквізитів у чинних договорах. Доведеться виготовити й нову печатку та бланки, якими користуєтеся.

Втім, законодавство не ставить жодних часових обмежень. Тому підприємець може владнати ці моменти, коли йому зручно.

ЧИ ПОТРІБНО ПЕРЕРЕЄСТРОВУВАТИ АВТОМОБІЛЬ

Оскільки перейменування вулиці не є зміною фактичного місця проживання, то відповідно й змінювати документи не потрібно.

ДЕ ОТРИМАТИ ДОВІДКУ ПРО ПЕРЕЙМЕНУВАННЯ ВУЛИЦІ

У разі потреби нотаріальних дій із нерухомістю — продаж, успадкування, дарування — ви можете звернутися у Департамент містобудування та архітектури КМДА (вул. Хрещатик, 32) й отримати довідку про перейменування вулиці.

На підставі цієї довідки й правовстановлюючих документів на майно нотаріус видасть нові документи, з відкоригованою назвою.

Нагадаємо, раніше 102 радянські вулиці Києва пішли слідом за руським кораблем. Київрада на наступному засіданні продовжить розглядати перейменування вулиць.

 

Великий Київ у Google News

підписатися