Податки від сигарет складають щонайменше 10% військового бюджету Путіна. На PR-проекти кремлівських прихвостнів на терені України звернув увагу виконавчий директор ГО “Життя” Дмитро Купира.
«Є 4 транснаціональні корпорації, які займають понад 90% ринку тютюнових виробів в усьому світі. Вони конкурують на полицях, але суперсоюзники, коли треба поборотися з державою, зламати державу, чи не допустити ухвалення антитютюнових змін до законодавства. Це Philip Morris, Japan Tobacco, British American Tobacco та Imperial Тobacco. Всі ці компанії представлені як в Україні, так і в Росії», – зазначив Купира.
Та порадив звернути увагу на Пункти незламності «Сфери світла», які запрацювали у Києві, Одесі та Львові.
У столиці рекламні простори від тютюнової компанії розташовані на площі Лесі Українки біля ЦВК та на Контрактовій площі. Загалом анонсували 5 таких пунктів у Києві:
«Тепер російська армія атакує об’єкти інфраструктури, енергетику. І тут на тобі: Philip Morris каже, що от вам Пункт незламності від нас, від душі. Там ми заплатили 7 млрд, які могли бути використані на Шахеди, на Калібри, а тут ми вам за 3 копійки поставимо вам генератор і лампочку біля генератора і любіть нас, дякуйте, називайте відповідальним бізнесом і робіть преференції».
Він нагадав, що представники великого тютюнового бізнесу ще з часів розпаду СРСР належали до кремлівського пулу:
«Пам’ятаєте, як Путін робив зборіщє перед повномасштабним нападом, і там був його прихвостень Нарижкін, керівник зовнішньої розвідки Росії, який зразу озвучив, що анексіровать (Україну). То він з 2004 до 2004 рр. був членом ради директорів Philip Morris-Росія».
Купира Додав, що на момент розвалу СРСР в Україні курили близько 50% чоловіків.
Водночас, за даними опитування КМІС, проведеного на початку 2019 року 24,2% дорослих українців були щоденними курцями, ще 2% курили час від часу.
Акції з подвійними наслідками Philip Morris проводила і до війни. Так, на новорічні свята на початку 2022 року в Києві та Одесі для любителів здорового способу життя було відкрито безкоштовні ковзанки від відкритим небом.
Водночас, на льодовій арені гучно та яскраво рекламували творіння компанії – IQOS. У столиці каток з пропагандою куріння у грудні 2021-січні 2022 був розміщений на Подолі.
Нагадаємо, в Україні не планують перешкоджати великим банкам, які працюють в РФ, а в НБУ заявляють, що не на часі націоналізація Альфа-Банку з російськими активами. Так само спокійно себе почуває Райффайзен Банк, який визнав “ЛДНР” окремими територіями та дає пільги військовим РФ, хоч в Україні навішав вивісок, що підтримує місцевих жителів у буремні часи.