Кількість електромобілів в Україні вже досягає майже 120 тисяч. Звісно, щодо загальної кількості машин, що їздять дорогами країни, це не беззаперечне “вау”, бо в Україні понад 12 мільйонів авто. Тож електрички – це лише майже 1%. Але враховуючи той факт, що це майже удвічі більше, ніж у Польщі і майже на 120 000 більше аніж років десять тому, коли електроавтомобіль це було щось із каналу Діскавері, – можна із впевненістю констатувати, що ринок електричних автомобілів в Україні є одним із найдинамічніших у Європі.
Станом на лютий 2025 року в Україні було зареєстровано 4,488 електромобілів за місяць, що на 23% більше, ніж у січні, і на 14% більше, ніж у лютому минулого року. З них 4,360 одиниць становили легкові авто, а решта — комерційні електромобілі.
І поки експерти галузі, зважаючи на війну в Україні, проблеми в економіці, нестабільність з електрикою ставлять собі питання, як взагалі у таких умовах ринок електрокарів може показувати таку динаміку, у виробників автопродукції зовсім інші пріоритети. Їм треба задовольнити попит власників електричних машин, які потроху викристалізовуються у впевнений споживацький сегмент. Втім, не варто забувати, що який би автомобіль у вас не був, але якщо він має колеса, то його вже треба перевзувати на літню гуму. Проте, якщо говорити за електрокари, то тепер ТМ LASSA підготувала дещо особливе.
Так, у 2024 році Brisa, якій й належить LASSA Tyres, продовжувала розширювати портфель виробництва із високою доданою вартістю та високою продуктивністю. А зусилля з розробки електричних і гібридних транспортних засобів були прискорені . Мета була у тім, щоб розробити шини, сумісні з електричними та гібридними транспортними засобами. У цьому контексті завершено першу фазу та успішно розроблено 148 нових продуктів у науково-дослідних дослідженнях. Як один із найважливіших результатів цих зусиль, – LASSA REVOLA, перша в Туреччині шина, сумісна з електричними та гібридними автомобілями.
Новинки від LASSA
За останній рік компанія Brisa спільне підприємство Bridgestone і Sabanci Holding Tire Industry оновила свій літній асортимент новими ефективними моделями шин. При розробці нових літніх моделей турецький виробник гуми зосередився на покращенні ефективності водіння, зниженні шуму від кочення та динамічному керуванні. Нові LASSA REVOLA і LASSA COMPETUS H/P 3 – ідеально підходять для електромобілів, але також можуть зменшити споживання палива для автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння. Згідно з вимірюваннями на етикетці шин ЄС, дві нові моделі переважно досягають класу A щодо опору коченню та класів A і B щодо гальмування на мокрій дорозі та шуму від кочення.
Нові моделі шин від LASSA до літнього сезону:
– Покращене зчеплення на мокрому асфальті;
– Інноваційний протектор для підвищеного контролю та стабільності на високих швидкостях;
– Плавна та комфортна їзда завдяки спеціальним технологіям поглинання ударів.
– Розроблений спеціально для SUV;
– Зменшений рівень шуму для тихої та комфортної їзди;
– Підвищена стійкість до зношування, що забезпечує тривалу експлуатацію.
– Максимальна ефективність на асфальті і легкому бездоріжжі;
– Висока стійкість до механічних пошкоджень і проколів;
– 9-мм протектор для покращеного зчеплення та довговічності.
Електричне літо
Особливу увагу компанія Brisa приділила сучасному світовому тренду додавши до асортименту нові літні легкові шини для електрокарів – LASSA REVOLA і COMPETUS H/P 3, що були оптимізовані для використання на електричних, гібридних та автомобілях з двигунами внутрішнього згоряння.
Як заявляє виробник, шини виконані за технологією NextGen, завдяки чому отримали вищу оцінку “A” за зчеплення на мокрій поверхні за системою європейського маркування. Крім того ефективність енергоспоживання була збільшена на 5%, що теж позначилося на євроетикетці (рейтинг – “B”).
LASSA REVOLA представлені у 37 розмірах від 185/65 R15 до 245/40 R18. До речі, REVOLA – перша шина у LASSA, призначена для електромобілів та гібридних електричних транспортних засобів.
Цікавий факт: у LASSA REVOLA рисунок протектора з певними змінами був взятий у Bridgestone Turanza T005.
Що ж стосується COMPETUS H/P 3 – це літня шина, розроблена для позашляховиків та автомобілів 4×4, що є сумісною з електричними та гібридними автомобілями. З маркуванням “NextGen” та “EV-ready” COMPETUS H/P 3 забезпечує чудове зчеплення на мокрій поверхні з оцінкою A (діапазон від E до A) та високу паливну та енергетичну ефективність з оцінкою B (діапазон від E до A).Competus H/P 3, покращуючи опір коченню до 10%. Завдяки спеціальній технології змішування він покращує гальмівний шлях як на мокрій, так і на сухій поверхні, одночасно підвищуючи ефективність завдяки зменшенню ваги до 20%. Покращена конструкція каркасу значно підвищує комфорт водіння та продовжує термін служби шини. COMPETUS A/T 3 забезпечує безпечну їзду в будь-яких дорожніх умовах завдяки своєму агресивному дизайну та покращеним експлуатаційним характеристикам. Шини Lassa Competus H/P 3 мають на меті забезпечити власникам автомобілів 4×4 та SUV безпечне, комфортне та екологічне водіння.
Що таке NextGen
Технологія NEXTGEN – це дещо нове слово у виробництві шин для гібридних та повністю електричних автомобілів. Хоча, варто зазначити, що офіційних вимог до таких шин поки немає. Тем не менше, технологія вже чітко такі переваги
– Зменшує вагу шини до 20% і збільшує термін експлуатації. Високий обертальний момент в ЕТЗ та ГТЗ може призвести до швидшого зношування шин через високе прискорення, особливо під час гальмування. REVOLA забезпечує довший строк експлуатації;
– Зменшує викиди CO2 і сприяє зростанню екологічності;
– Забезпечує економію палива та енергії завдяки низькому опору коченню. Відповідно REVOLA фактично підвищує ефективність роботи батареї;
– Відповідає потребам електричних та гібридних транспортних засобів. Річ у тім, що через додаткову вагу батареї, яка використовується в таких машинах, електромобілі, зазвичай, важчі за транспортні засоби з двигуном внутрішнього згоряння. А от REVOLA цій вантажопідйомності відповідає цілком і повністю.
Ну й оскільки в алектричках немає двигуна, у їхніх салонах немає шуму від нього. Відповідно, у салоні шум від шин чутно більше. REVOLA має нижчий рівень шуму, аніж моделі, не призначені для ЕТЗ та ГТЗ.
LASSA COMPETUS AT 3 – це всесезонна шина для подолання прохідності та бездоріжжя, призначена для встановлення на позашляховики та шини 4×4. І переваги її такі:
– Агресивний дизайн протектора;
– Підвищена стійкість до пошкоджень на бездоріжжі;
– Підвищена зносостійкість;
– Покращені тяга та зчеплення з поверхнею;
– Покращені показники в складних дорожніх умовах для всіх шин з маркуванням;
– Покращене гальмування на сухих та вологих дорогах.
Що треба знати про ТМ LASSA?
LASSA — бренд компанії компанії Brisa спільне підприємство Bridgestone і Sabanci Holding Tire Industry — найбільшого виробника шин в Західній Азії, що займає шосте місце серед усіх виробників шин в Європі. Brisa, заснована 1974 року у Туреччині, виробляє шини за такими напрямками: місто, спорт, бездоріжжя, для спецтехніки. Шини ТМ LASSA користуються попитом у понад 80 країнах світу, завдяки роботі сотень дистриб’юторів. Сьогодні шини LASSA виробляються за останніми технологіями, доводячи всьому світу, що інновації повинні використовуватися в шинах навіть для звичайних автомобілів. Як стверджує турецько-японський виробник й світові дилери — однією із найсильніших сторін виробника є збільшений ресурс шини, порівняно з аналогами конкурентів. Додатковою перевагою є короткий термін доставки. В довоєнний час доставки в Україну зі складу виробника займала 10-14 днів.