Маркетплейси: переваги та недоліки роботи

14:33 28.07.2020

Стрімкий розвиток ринку e-commerce призвів до того, що багато підприємців, які раніше працювали в традиційній торгівлі, сьогодні змушені освоювати нову нішу — інтернет. Але як це зробити, якщо ви не маєте жодного уявлення про онлайн-торгівлю?

Маркетплейси: переваги та недоліки роботи

Найкращий помічник для початківця в такому випадку — маркетплейс. Це торговельні майданчики на кшталт закупка.ком, де підприємці можуть орендувати онлайн-вітрину та розмістити власний каталог товарів і послуг. Платформа переважно не бере участі у відправленні замовлень, а лише забезпечує ефективну комунікацію продавців і покупців.

Чому краще обрати саме торговий майданчик для старту бізнесу в інтернеті?

Головна причина — переваги, які надає співпраця з маркетплейсом:

  •  високий рівень відвідуваності майданчика та лояльність потенційних клієнтів;
  •  відсутність необхідності інвестувати кошти в розроблення та просування власного інтернет-магазину;
  •  налагоджені механізми комунікації з клієнтами;
  •  наявність необхідного інструментарію для запуску онлайн-продаж;
  •  можливість розширити географію продаж завдяки процесам міжнародної торгівлі;
  •  рейтинг продавців, реальні відгуки від покупців тощо.

Однак не існує переваг без недоліків.

Насамперед це неможливість сформувати власний впізнаваний бренд, адже продавець завжди залишається в тіні маркетплейса.

Також на подібних онлайн-платформах існує висока конкуренція, однак це цілком нормальне явище для ринкової економіки, від якого нікуди не дінешся.

Як потрапити на маркетплейс зі своїм товаром?

Перш ніж реєструватися на маркетплейсі як продавець, слід розуміти, що подібні майданчики вкрай рідко працюють з фізичними особами. Тож, щоб торгувати на онлайн-платформі, треба мати статус ФОП або власника ТОВ.

Наступна обов’язкова умова — наявність розрахункового рахунка в банку, куди будуть надходити кошти з продажу вашої продукції.

Ще один важливий момент — наявність документів на товар. Якщо ви виробник, необхідно мати сертифікати. У разі, коли ви продаєте продукцію не власного виробництва, зв’язок між виробником і вами має чітко простежуватися в документах. Тобто вам необхідні дозволи на використання торгового знаку і продаж товарів на маркетплейсі.

Якщо з документами все в порядку, лишається тільки зареєструватися на онлайн-майданчику та надіслати заявку за співпрацю з усією документацією. Коли ви отримаєте підтвердження від компанії-оператора, що вона зацікавлена в роботі з вами, можна завантажувати каталог товарів і заповнювати основні сторінки. Коли все буде готове, чекайте на своїх покупців: на таких платформах потенційний клієнт точно знайде ваш товар.

Торгувати на маркетплейсі зовсім не складно і водночас дуже вигідно. Тож не втрачайте можливість розширити власний бізнес і отримати додатковий прибуток від торгівлі в інтернеті.

Великий Київ у Google News

підписатися