Київрада планує викупити будівлі, що заважають будівництву метро на Виноградарі

Київрада планує викупити будівлі, що заважають будівництву метро на Виноградарі / Фото: КМДА

Київська міська рада розгляне проєкт рішення про викуп нежитлових приміщень, які стоять на заваді довгоочікуваному будівництву метро на Виноградарі. Викуп відбуватиметься виключно за добровільною згодою власників, адже примусове відчуження українське законодавство не дозволяє.

Про це йдеться у проєкті рішення, поданому мером столиці Віталієм Кличком.

За документом, Київрада пропонує прагматичний і правовий шлях зняття критичного бар’єра на маршруті метро до Виноградаря. Успіх операції залежить від добровільної згоди власниць і швидкості подальших дій комунального підприємства.

Мова йде про групу невеликих будівель площею 75,4 м² на проспекті Європейського Союзу, 66 А у Подільському районі. Вони зведені ще у 1990-х роках як побутові чи торгівельні приміщення. Наразі вон заважають проведенню будівництва для продовження гілки метрополітену.

За даними реєстру, нерухомість належить трьом власницям – Катерині Левчук та її донькам Софії й Емілії Левчук.

Протягом п’яти днів після його ухвалення КП “Київський метрополітен” має звернутися до власниць із пропозицією викупу. На роздуми вони отримають місяць, після чого у разі згоди сторони мають узгодити оцінку вартості майна та умови договору.

Довгоочікуване метро на Виноградар: чому ділянка стала “вузьким місцем”

Технічно будівництво метро потребує безпечного периметра, під’їздів для важкої техніки, місць складування матеріалів і безперервної логістики. Будь-які капітальні об’єкти в будівельному коридорі множать ризики – від порушення графіків і здорожчання робіт до загроз безпеці працівників. Саме тому навіть кілька десятків квадратних метрів у ключовій точці здатні “поставити на паузу” цілу чергу операцій.

Окремо на історію проєкту вплинула фінансова дисципліна підрядника в попередні роки: частину коштів компанія розміщувала на банківському депозиті, отримавши додатковий прибуток, тоді як гроші мали працювати на будівництво гілки на Виноградар. Це підсилило суспільну чутливість до теми і вимоги до прозорості подальших рішень.

Нагадаємо, у грудні 2023 року КП “Київський метрополітен” у судовому порядку розірвав договір з АТ “Київметробуд”. Причина – незадовільні терміни виконання будівельних робіт.

Суд змусив попереднього підрядника будівництва метро на Виноградар повернути Києву 139 млн грн. Також підрядника зобов’язали сплатити місту ще понад 78 млн грн.

Новий тендер столичний метрополітен оголосив 13 червня. Його виграла компанія “Автострада”, яка відновлює аварійний тунель між станціями “Деміївська” та “Либідська”. 15 серпня стало відомо про укладання договору з нею на добудову метро на Виноградар. Роботи фінансуватимуть за кредитні кошти.

Дивіться також: Метро на Виноградар: з’явилися фото тунелю, де потяги рухатимуться один над одним