Київ проти Парижу – чи варто їздити на електросамокатах у європейській столиці

Автор: Оксана Тупальська
16:09 28.08.2023

У французькій столиці заборонили прокат електросамокатів. Причина – паркування техніки перешкоджає власникам автівок. Тим часом у Києві сервіс оренди самокатів розвивається. Чи варто зберігати таку динаміку поцікавився кореспондент «Великого Києва».

Київ проти Парижу – чи варто їздити на електросамокатах у європейській столиці
Світлодіодне освітлення

З 1 вересня виставляти в місті та здавати в оренду самокати заборонили у столиці Франції за результатами місцевого референдуму (який відвідали 7,5% парижан).

У Києві тим часом здають в оренду самокати декілька приватних організацій ТМ «Вolt», ТМ «Kiwi», ТМ «Scroll», ТМ «BikeNow», TM «Zelectra», TM «Jet» та TM «Vzhooh». А з часів пандемії в рази збільшилась кількість містян, які регулярно винаймають двоколісні.

Водночас, для тисяч самокатистів передбачені суворі обмеження, які мають зробити подорож безпечною для мешканців міста. Максимальна дозволена швидкість руху на самокаті – 20 км/год. У спеціально визначених (зелених, пішохідних та історичних) зонах вона має сягати не більше 14 км/год. Також є перелік зон, де заборонено залишати самокати.

Є у Києві в парку «Муромець» та біля НСК «Олімпійський» і заняття для тих, хто хоче їздити на самокаті. Там вчать кататися красиво та з дотриманням правил безпеки. Заняття з самокатистами проводили і фірми, які надають в оренду техніку.

Попри суворі обмеження у Києві відомі випадки, коли ставалися ДТП з травмуваннями за участі самокатистів. У червні автомобіль поліції в’їхав у двох дітей на самокаті. А у травні 20-річний парубок жбурнув електросамокат у вікно тролейбуса та розбив скло у дверях громадського транспорту.

Однак у теплу пору року можливість подорожувати містом на самокаті є доброю можливістю для його кермувальника не користуватися перемовненим громадським транспортом, курсуючи з вітерцем споглядати на красу місти та відчути себе більш мобільним, якщо поки ще не назбирав грошей на власний чотириколісний. 

Нагадаємо, електросамокати, моноколеса та інші персональні засоби пересування в Україні законодавчо визнали транспортними засобами.  

Докумен ділить легкий електротранспорт на дві категорії:

  • перші мають двигуни потужністю до 1000 Вт та від 1 до 4 колес. Максимальна швидкість — 25 км/г;
  • другі мають від 2 до 4 колес, максимальну швидкість від 10 до 50 км/г та споряджену масу не більше ніж 600 кілограмів.

Великий Київ у Google News

підписатися