Про це повідомляє Державна аудиторська служба України за результатами аудиту фінансової діяльності КП “Київський метрополітен”.
Так, фахівці Держаудитслужби з’ясували, що середньоринкова вартість транспортно-експедиторських послуг з організації міжнародного перевезення одного вагону метро з Варшави до Києва складає 0,5 млн грн. Натомість Київський метрополітен за кожен доставлений вагон заплатив 3,15 млн грн.
Загальна вартість послуги з транспортування усіх 60 вагонів, що прибули з Польщі, обійшлась у 189,34 млн грн.
Як стверджують аудитори, опираючись на веб-сайти низки операторів ринку перевезень, розрахункова вартість таких послуги могла становити лише близько 30 млн грн.
Тобто зі столичного бюджету було витрачено в 6,3 рази більше коштів, ніж вимагала ситуація, кажуть фахівці.
В Держаудитслужбі додали, що підприємство-переможець, яке доставило вагони в Київ, очевидно дебютувало в сфері транспортно-експедиторських послуг, адже впродовж 2022-2023 років воно більше нікому з учасників ринку не надавало таких послуг.
Відтак, перевезення вагонів з Польщі до Києва за договорами з Київським метрополітеном – його єдиний досвід в цьому напрямку.
Втім, провести зустрічну звірку аудиторам не вдалося – їх не допустили на підприємство. Через це Держаудитслужба скерувала до Нацполіції відповідний лист про сприяння.
До слова, сьогодні у підземці почав курсувати третій поїзд, сформований із варшавських вагонів.
Читайте також: Метро на Виноградар за шість років подорожчало на 8 млрд грн – Держаудитслужба
Нагадаємо, тунелі “червоної” лінії метро відремонтували зі збитками 60 млн грн – хто відповідатиме.