Київрада розглядає проєкт рішення про початок переговорів із міжнародними донорами для залучення до 1,5 мільярда євро на будівництво Подільсько-Вигурівської лінії метро («метро на Троєщину»).
Про це повідомляє «Пряма мова».
Проєкт рішення «Про залучення коштів міжнародних фінансових організацій» передбачає дозвіл КМДА на переговори з донорами та звернення за технічною і консультативною підтримкою.
Орієнтовна сума – до 1,5 мільярда євро – потрібна для першої черги, яка з’єднає центр Києва з Троєщиною.
Строків чи плану початку робіт у документі немає.
Що планують побудувати
Лінія з’єднає станцію «Глибочицька» з «Райдужною» з відгалуженням на Вигурівщину-Троєщину. Перша черга включає шість станцій, два пересадочні вузли, хаб, тунелі та електродепо. На Подільському мостовому переході вже встановлено колійні конструкції та платформи для станцій «Суднобудівна», «Труханів острів» і «Затока Десенки».
Хто фінансуватиме
За курсом травня 2025 року 1,5 мільярда євро – це приблизно 68 мільярдів гривень, тоді як річний бюджет Києва становить 80–85 мільярдів.
Це може стати одним із найбільших інфраструктурних кредитів в історії міста. Потенційні донори – ЄБРР, ЄІБ, Світовий банк чи інші організації. Умови кредитування не розкриті.
Читайте також: Кияни пропонують замінити “довгобуд”-лінію метро на Троєщину швидкісним трамваєм по Подільському мосту
Нагадаємо, так зване метро на Троєщину – нова Подільсько-Вигурівська лінія – матиме 22 станції. Вона проходитиме від Кільцевої дороги до Троєщини через Подільський міст, відкритий 1 грудня. ґна ньому вже збудовані станції майбутнього метро. У бюджеті Києва на 2025 рік закладено 15 млн грн на розробку проектної документації, яка дозволить згодом почати будівництво метро на Троєщину.