Мова йде про Сергія Нитку. Саме він працюючи у конструкторському бюро Антонова у 90-х, Сергій розробив дві легендарні моделі – “Еней” та “Елін”. Це трекові велосипеди, на яких українські спортсмени досягали найвищих результатів на міжнародних змаганнях.
Замислюватися про створення нового велосипеду почав після того, як закінчив інститут за спеціальністю інженер-механік з літакобудування і почав працювати в конструкторському підрозділі на державному підприємстві “Антонов”.
Ось так виглядав перший український велосипед “Еней”. Фото: Сергій Нитка
У 97-му українські спортсмени на “Енеях” здобули срібло на чемпіонаті в Австралії. Після цього Міжнародний союз велосипедистів, який наглядає за змаганнями з велоспорту на міжнародному рівні, заборонив для участі у змаганнях рами, які не складаються з двох зімкнутих трикутників.
Але конструктори знайшли вихід. Три місяці насиченої роботи у майстерні, нове оснащення і так з’явився наступник “Енея” — “Елін”. До речі, якщо на назву “Еней” конструкторів надихнула історія про “моторного парубка”, то в назві “Елін” закодовані перші букви прізвищ конструкторів цього велосипеду — Івана Липи та Сергія Нитки. Щоб українців допустили до змагань, конструктори створили велораму, яка б цього разу відповідала регламенту міжнародної організації, але при цьому зберігала аеродинаміку і міцність попереднього виробу.
Наступного 98-го року у французькому Бордо українська трекова команда вперше в історії здобула медалі чемпіонів світу.
Всередині двотисячних історія з велосипедами пішла на спад. Виробництво “Еліна-2” припинилося. Сьогодні ця лінійка велосипедів – раритети. Їх можна побачити музеях та зрідка у велолюбителів.
Сьогодні Сергій Нитка продовжує розробляти і втілювати сучасні технологічні рішення. А його велосипеди й досі створюють достойну конкуренцію сучасним роверам.
До слова, в Інституті Амосова врятували військового, діставши за грудиною чималенький уламок.