Київська міська Комісія з питань найменувань на своєму засіданні, яке відбулось днями, підтримала ініціативу провести відкрите голосування серед мешканців столиці за фінальну назву нової станції метро на зеленій гілці, яка зараз має проєктну назву «Мостицька».
Про це повідомляє член Комісії з питань найменувань Київради Тиміш Мартиненко-Кушлянський.
За його словами, голосування відбудеться у 2026 році.
Він зазначає, що станція «Мостицька», що будується після «Сирця» на перетині вулиць Білицької, Межової та Віктора Некрасова, має тимчасову проєктну назву, якаі визнана некоректною, адже станція розташована за кілька кілометрів від однойменного житлового масиву і територіально з ним не пов’язана.
Як зауважив Тиміш Мартиненко-Кушлянський, кияни неодноразово зверталися до влади (зокрема через електронні петиції) з вимогою змінити назву ще до введення станції в експлуатацію, щоб уникнути додаткових витрат на ребрендинг у майбутньому.
За результатами консультацій з істориками, києвознавцями та фахівцями, Комісія затвердила три варіанти для голосування:
- Рогостинська – від історичної «землі Рогостинської» (перші згадки XV ст.) та річки Рогостинка, що протікає поруч у Сирецькому гаю;
- Рогозів яр – за назвою природного урочища, розташованого біля станції;
- Замковище – від історичної місцевості XVII–XIX ст., де мали резиденцію католицькі пріори, а згодом почалося житлове будівництво.
Голосування відбудеться у застосунку «Київ Цифровий» у форматі рейтингового голосування.
Варіант, який набере найбільше голосів, Комісія рекомендує міському голові для затвердження Київською міською радою.
Тиміш Мартиненко-Кушлянський додав, що зміна назви на етапі будівництва не потребуватиме жодних додаткових витрат бюджету чи платників податків — поточна назва «Мостицька» існує лише в проєктній документації.
Читайте також: Чи поїде метро на Виноградар у 2026 році — що каже керівник метрополітену
Як повідомляв “ВК”, у грудні 2023 року КП “Київський метрополітен” у судовому порядку розірвав договір з АТ “Київметробуд”. Причина – незадовільні терміни виконання будівельних робіт.
Суд змусив попереднього підрядника будівництва метро на Виноградар повернути Києву 139 млн грн. Також підрядника зобов’язали сплатити місту ще понад 78 млн грн.
Через недолугого підрядника метро на Виноградар за шість років подорожчало на 8 млрд грн.
Новий тендер столичний метрополітен оголосив 13 червня. Його виграла компанія “Автострада”, яка відновлює аварійний тунель між станціями “Деміївська” та “Либідська”. 15 серпня стало відомо про укладання договору з нею на добудову метро на Виноградар. Роботи фінансуватимуть за кредитні кошти.
У жовтні 2025 Віталій Кличко заявляв, що наступного року відкриють мінімум одну станцію метро на Виноградар.


