Концерт “Симфонія Криму. Повернення” розповів про 250 років життя кримських татар

Автор: Оксана Тупальська
14:50 10.09

Великим концертом у Києві завершився всеукраїнський благодійний тур “Симфонія Криму. Повернення”, який охопив 18 міст та понад 10 000 глядачів.

Концерт “Симфонія Криму. Повернення” розповів про 250 років життя кримських татар
Світлодіодне освітлення

Національний президентський оркестр під орудою диригента Ділявера Османа виконував композиції однієї з найяскравіших сучасних кримськотатарських композиторок Ельвіри Емір. Серед них  “Кримські візерунки,” Симфонія №2 “Avdet” (Повернення) та Ода “О, мій святий народе!”.

Ельвіра Емір є однією з небагатьох жінок-композиторок в кримськотатарській культурі, що само по собі є винятковим фактом. Її музика відчутно вкорінена у кримськотатарський мелос, неповторний своїм колоритом. Разом із тим, її стиль, крім національних фольклорних традицій, гармонійно поєднує деякі стильові явища музичного модернізму ХХ століття, зокрема, неоромантизм та імпресіонізм.

Симфонії композиторки – потужні й масштабні, вони вражають рівнем драматизму і широтою музичного «дихання». Безумовно, їхня авторка – самобутня й глибока композиторка, а її музика варта представлення на найбільших концертних майданчиках світу. 

Ми мріємо про концерти після перемоги України на деокупованих територіях та обовʼязково в Бахчисараї та впевнені, що цей проєкт став вагомим внеском у культурну дипломатію, сприяючи зміцненню  іміджу України як невіддільної частини європейського культурного та історичного простору”, – сказав Диригент і музичний керівник проєкту “Симфонія Криму. Повернення” Ділявер Осман.

У виконанні автора проєкту “Симфонія Криму. Повернення”, майстра художнього слова Олександра Рудька також прозвучала поезія польського класика Адама Міцкевича – вірші з циклу “Кримські сонети” (у перекладі Максима Рильського), що були написані митцем під враженням від його двомісячної подорожі Кримом. 

Виступи супроводжувались відеорядом, який візуально висвітлив ключові події життя кримськотатарського народу за останні 250 років: від доби хана Криму Ґерая та приєднання Криму до росії, першої хвилі міграції до  депортації кримських татар в 1944 році, анексії Криму та повномасштабного вторгнення.

Мені захотілося створити культурний продукт, який закцентує на тому, що Крим – це Україна. І якраз сонети Адама Міцкевича, вони дуже чітко передавали мої почуття, людини, яка не має безпосереднього відношення до Криму. У них дуже добре показано погляд незаангажованої людини на Крим, на його історію і культуру”, – розповівОлександр Рудько.

Великий Київ у Google News

підписатися