Як відомо, законопроект №8172 вже рекомендував до голосування у сесійній залі парламентський Комітет з питань енергетики та ЖКГ, який засідає навіть коли Київ поглинає багатогодинна темрява блекауту.
На запитання про те, чи є нині у КП «Київпастранс» принаймні декілька електробусів, начальниця управління інформаційного забезпечення та доступу до публічної інформації Катерина Баранова відповіла, що ні, немає. Та і від закордонних партнерів, які з перших днів повномасштабного вторгнення допомагають Києву, така техніка не надходила. Автобуси були, ліки для медустанов були, навіть велися перемовини про допомогу в оновленні поїздів метрополітену. А от електробусу – жоднісінького.
Не планують у Києві, принаймні на тепер, і купувати електробуси за бюджетні гроші – бо ж і так замінюють трамваї та тролейбуси на автобуси, які їздять на пальному. Та і в закупці електробуси вдвічі дорожчі за звичайні автобуси. Іншими словами, на ці ж гроші можна придбати вдвічі більше автобусів, якими можна було б тепер, в час війни, замінювати електротранспорт, а на деяких ділянках і маршрутки:
«У зв’язку із введенням військового стану в Україні, комунальне підприємство «Київпастранс» наразі здійснює лише закупівлі, без яких неможливо забезпечити справний стан рухомого складу, стабільний випуск комунального транспорту для надання послуг із перевезення пасажирів та організацію роботи підприємства», – кажуть у КМДА.
Водночас, від мрії про комфортні та екологічні електробуси столичні транспортники не відмовляються – кажуть:
«Перспектива наявності електроавтобусів серед рухомого складу є доволі реальною. Це дозволить покращити екологічний стан в Києві, підвищити ефективність, надійність роботи міського пасажирського транспорту та якості пасажирських перевезень».
А ще, згадують тендер, який було оголошено до війни – коли на придбання 17 електробусів передбачали 319 млн грн. Ця кількість, звичайно, не половина автопарку, і навіть не 25%. Проте зробити місто більш сучасним столичні транспортники були не проти:
«Із метою реалізації проєкту цільових екологічних (зелених) інвестицій і виконання зобов’язань сторін Кіотського протоколу до Рамкової конвенції ООН про зміну клімату комунальне підприємство «Київпастранс» підготувало проєкт «Технічне переоснащення (заміна рухомого складу існуючих автобусів у комунальному підприємстві «Київпастранс» електробусами)» та на сайті Рrozorro оголосило процедуру закупівлі».
Зрештою, закупка не відбулася, бо відгукнувся на пропозицію тільки один конкурсант – консорціум «Бест Карс – Алфа Бас».
«Враховуючи, що допущено до оцінки менше двох тендерних пропозицій – закупівля не відбулась, повторно тендер не оголошувався», – розповідає Катерина Баранова та додає, що успішне проведення таких закупівель залежить не лише від бюджетних призначень, але і від готовності виробників у короткий строк адаптувати свою продукцію до умов експлуатації та національних стандартів, у тому числі екологічних.
А поки парламентарі вирішують, на якому транспорті будуть їздити кияни після війни, столиця веде перемовини про укріплення парку – на днях уже було анонсовано, що Києву подарують двоповерхові міські автобуси. Деякі жителі міста вже почали казати, що на другий поверх такого міського бусу буде важко дістатися пенсіонерам. А от молодь не проти – готові поступитись місцем знизу старшим пасажирам.
Нагадаємо, транспортники столиці проаналізували, як електротранспорт Києва замінюють автобусами.