Преображення Господнє згадує біблйну подію, коли Ісус Христос на горі Фавор преобразився – тобто перемінився виглядом: Його обличчя і навіть одяг почали сяяти, подібно до сонця.
Про свято розповідає Православна церква України:
Він сяяв несотвореним, божественним світлом. Це світло і сяяння слави не є властивим звичайним людям, воно є проявом самої божественної природи. Це світло не є фізичним чи хімічним за природою, не є тимчасовим і матеріальним, воно має духовну, вічну природу. Воно є невичерпним, і джерело його – в Самому Бозі
Ісус Христос власним преображенням засвідчив, що світ цей загалом і наша плоть, наше тіло зокрема, хоча тимчасово ще перебувають під владою зла, але здатні приймати божественну благодать, сповнюватися нею і під дією цієї благодаті набувати нової якості.
Для цього нам потрібно піднятися над буденним, над повсякденним, на власну «гору Фавор», й увірувати, зустріти Бога, відкрити Йому своє серце і духовними очима побачити славу і силу Божу
Три свідчення, три підтвердження отримують найближчі з учнів Христових щодо цього.
- Перше – вони бачать, як обличчя і навіть одяг Спасителя преобразилися, просяяли божественним, несотвореним світлом.
- Друге – вони бачать і чують двох найбільших пророків Старого Завіту, Мойсея та Іллю, які підтверджують, що Ісус є Месія і що належить Йому постраждати заради спасіння світу.
- Третє – вони чують голос Отця Небесного, який з хмари, як колись на горі Синай до Мойсея, промовляє до них, засвідчуючи синівство Ісуса і наказуючи: «Його слухайте» (Мф. 17: 5).
Євангельська подія преображення Господнього є свідченням: Ісус воістину є Христос, Син Божий, обіцяний Месія і Спаситель світу.
Він є не просто один з мудреців чи праведників, Він є навіть не один з пророків – Він є спаситель світу, Син Божий, Який істинно воплотився, став людиною для того, щоби подолати владу зла над творінням і преобразити, відновити світ

Між іншим, у церквах під час богослужіння Преображення Господнього освячують яблука, виноград, груші, сливи, персики та інші фрукти й овочі нового врожаю. Однак православних християн закликають не називати свято Яблучним спасом – бо подія, що сталася на горі під час зустрічі Христа з апостолами не пов’язана з фруктами чи овочами. Лише так випадає на календарі, що під кінець літа в Україні дозрівають плодові дерева.