Генпрокурор Канади запустив конфіскацію найбільшого у світі російського транспортного літака

Вантажний літак Антонов Ан-124 – один із 26 літаків такого типу у світі. Його висота – сім поверхів, а довжина – майже футбольне поле. Вартість будівництва порівняльного літака становить близько $300 млн.

Представник Міністерства закордонних справ Канади повідомив порталу Insauga, що справа про конфіскацію російського літака знаходиться у найвищому суді Онтаріо.

Вже третій рік, припаркований в аеропорту Торонто, найбільший у світі серійний вантажний літак Ан-124, ймовірно, буде конфіскований.

“Генпрокурор Канади 18 березня 2025 року подав заяву до Верховного суду Онтаріо про конфіскацію майна”, – повідомив представник відомства.

Вантажний літак Антонов Ан-124 належить приватній російській вантажній авіакомпанії «Волга-Дніпро» і після початку війни Росії та України доставляв із Китаю до Канади велику партію наборів для тестування на коронавірус. Літак не зміг відлетіти після закриття повітряного простору Канади для російських авіакомпаній 27 лютого 2022 року.

8 червня 2023 року Оттава заарештувала літак та заявила про намір передати його Україні. Екс-прем’єр Канади Джастін Трюдо сказав президенту України Володимиру Зеленському, що той незабаром отримає літак, і Росія більше ніколи не зможе його повернути.

Щоб відібрати літак у “Волга-Дніпро”, уряд Канади уточнив свій ордер на арешт і вніс до нього замість Росії авіакомпанію “Волга-Дніпро”, а також Ощадбанк. Це допоможе Канаді легше конфіскувати літак, повідомляло агентство Canadian Press із посиланням на джерела. У заяві уряду говорилося, що вживаються серйозні заходи, щоб «майно було остаточно конфісковано».

Власник літака – авіакомпанія “Волга-Дніпро” не погодилася з конфіскацією і звернулася до суду Оттави наприкінці 2023 року. Юридичний позов триває, компанія намагається довести, що санкції Канади проти російського власника літака недійсні. Торішнього серпня компанія «Волга-Дніпро» подала позов на 100 млн доларів проти уряду Канади. Авіакомпанія послалася на двосторонню інвестугоду 1989 між РФ і Канадою, яка не допускає конфіскацію.

Швидко покинути Канаду літак не зможе. Він довго простояв на злітно-посадковій смузі, очікується, що для відновлення його льотної придатності знадобиться серйозне технічне обслуговування. Також аеропорт Торонто чекає на оплату величезного рахунку за паркування.

Про власників

Засновник авіакомпанії “Волга-Дніпро” бізнесмен Олексій Ісайкін після початку війни потрапив під санкції США, Канади та Великобританії, пише The Moscow Times. У 90-х колишній військовий економіст став засновником авіакомпанії з вантажними літаками Ан-124-100, що допомогло зберегти їх затребуваність.

До війни з Україною його компанія була великим гравцем у світових авіаперевезеннях великогабаритних вантажів. Після 2022 володіти компанією стали її топ-менеджери – Ігор Аксьонов, Валерій Габріель, Сергій Дьячков, Вільдан Зіннуров.

Фото: Tom Podolec Aviation, 2022 рік