Відповідний законопроєкт (№3623) ухвалила на сьогоднішньому засіданні Верховна Рада. Законом запроваджується облік трудової діяльності працівника в електронній формі, врегульовано механізм накопичення, обробки та використання цієї інформації, зокрема, для підтвердження наявного стажу роботи та призначення пенсій.
Водночас, законопроєкт передбачає 5-річний перехідний період, протягом якого можна буде користуватися паперовою, і цифровою версією трудової.
Що змінить Закон?
- Трудова діяльність працівників та сплата ними соціальних внесків обліковуватиметься не на паперових трудових книжках, а в електронній формі – у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру соціального страхування.
- Встановлюється 5-річний перехідний період для включення до Держреєстру відомостей з паперових трудових книжок.
- Сканування та оцифрування копій трудових книжок та довідок здійснюватиметься працівником і роботодавцем із обов’язковим накладенням кваліфікованого електронного підпису.
- Оригінал паперової трудової книжки буде повернуто працівнику після внесення усіх відомостей до Держреєстру.
Нагадаємо, українці зможуть використовувати цифрові паспорти нарівні з паперовими.