Ефективніше “лежачих поліцейських”: у Києві встановлюють “берлінські подушки”, які допомагають авто зменшувати швидкість

Автор: Анна Ткаченко
12:14 29.10.2023

«Берлінські подушки», які допомагають легковим автівкам зменшувати швидкість, почали облаштовувати в містах України. Вони потроху починають заміняти «лежачих поліційних» – дешевший і менш дієвий рудимент початку 2000-х. 

Ефективніше “лежачих поліцейських”: у Києві встановлюють “берлінські подушки”, які допомагають авто зменшувати швидкість

Про це повідомляє The Village Україна.

У Києві перші «подушки» як експеримент вирішили облаштувати на пʼяти вулицях лише у вересні 2023 року. Це штучні нерівності посеред проїжджої частини, що мають сприяти зниженню швидкості руху автомобілів. Ширина конструкцій є такою, що приватні авто змушені пригальмовувати й виїжджати на підвищення однією стороною. Натомість спецтехніка й автобуси, що мають ширшу колісну базу, просто пропускають цю нерівність між колесами, це не впливає на їхній рух. 

«Подушки» без зупинки також можна об’їжджати на велосипедах, електросамокатах або моноколесах. Крім того, вони менше травмують підвіску автомобіля, зайвий раз не сповільнюють громадський транспорт і не блокують потік дощової води під час злив, коментує депутатка Київради Євгенія Кулеба.

Екземпляри конструкцій, що замінять класичних «лежачих поліційних», презентували на «Київській майстерні міста». Київські урбаністи домовилися з міською владою, що в місті потрібні нові засоби для заспокоєння руху автівок. На «майстерні» показали два варіанти на заміну «лежачим поліційним» – від українського виробника, а також «берлінські подушки» з Польщі.

Українські «подушки» розробив бориспільський завод гумовотехнічних виробів «Екогума». «Вони пообіцяли дати одну подушку для тестування в місті. Був також присутній експортер, який привозить «берлінські подушки» з Польщі – їх встановлюють в Дніпрі й Одесі, але вони не відповідають нормам: передусім кольором», – розповідає Кулеба.

У Києві поки що вирішили не встановлювати гумові «подушки», адже ті мають «мають багато недоліків», каже Кулеба. Так, одна «берлінська подушка» з гуми коштує близько 65 тисяч гривень, з ФЕМ – 23 тисячі, а з асфальтобетону – 21 тисячу гривень, додає депутатка Київради.

Натомість «Київавтодор» до кінця 2023 року обладнає конструкції з ФЕМ й асфальтобетону на двох із пʼяти погоджених поліцією вулиць: Підвисоцького, Білокур, Бажова, Парково-Сирецькій і Метробудівській. Крім того, патрульна поліція вже погодила встановлення інформаційних щитів у місцях, де розмістять «подушки», відповіли в департаменті транспортної інфраструктури КМДА на запит The Village Україна. Рішення щодо нових дорожніх пагорбів на вулицях Києва ухвалюватимуть після «певного періоду експлуатації», коментує в.о. департаменту Валентин Кульбако.

Нагадаємо, “лежачі поліцейські” з’явились біля чотирьох будинків на Хрещатику. 

Великий Київ у Google News

підписатися