Іноді буває так, що автовласники місяцями їздять зі зламаним датчиком. При цьому двигун працює нерівно на холостих обертах, а в подачі потужності на колеса постійно відбуваються перерви. Але якщо їздити тільки на невеликі відстані, з цим можна миритися. Тим не менш, датчик здійснює важливу функцію. І позбавляти свій автомобіль цього пристрою може бути небезпечно.
Навіщо потрібний ДПДЗ і що відбувається, коли він не працює
Дросельна заслінка, яку контролює цей датчик, регулює кількість повітря, що надходить у двигун, і, отже, впливає на потужність двигуна та витрату палива. ДПДЗ контролює кількість повітря, що надходить у циліндри, та кількість палива, що подається в інжектори, повідомляє електронному блоку управління двигуном, яке положення займає дросельна заслінка, і дозволяє ЕБУ регулювати співвідношення повітря та палива для оптимальної роботи двигуна.
Якщо ДПДЗ виходить з ладу, зовнішні ознаки несправності не вичерпують негативний вплив на автомобіль. ЕБУ не зможе правильно регулювати суміш повітря та палива, що призводить до поганої роботи двигуна, підвищеної витрати палива, погіршення динамічних характеристик автомобіля, а також можливих пошкоджень деталей двигуна.
Що зазвичай ламається і як це виявити
Типові несправності датчика ПДЗ залежить від його конструкції. Є два поширені різновиди цього пристрою:
- Плівково-резистивний датчик, також відомий як потенціометр, зазвичай ламається в механічній частині: довгий час експлуатації або попадання бруду та пилу призводять до зношування контактів, через що сигнал спотворюється або пропадає.
- Безконтактний датчик, також відомий як Хол-датчик, підводить в електроніці: відбувається коротке замикання.
Щоб розібратися в проблемі, найпростіше підключити до автомобіля діагностичний сканер OBD-2. Цей недорогий пристрій чи нову дросельну заслінку на Ланос, можна купити на різних сайтах і відразу вирішити велику частину проблем із діагностикою автомобіля. Коли сканера немає, а на автосервіс не хочеться їхати, можна порадити скористатися вольтметром. Якщо вольтметр покаже низьку напругу, слід перевірити проводку та її контакти на наявність пошкоджень, корозії чи окислення. Якщо проводка в порядку, швидше за все, необхідно замінити сам датчик положення дросельної заслінки. Його ремонтом ніхто не займається, тому що запчастина досить дешева.