Чому дистанційне навчання школярів виявилося не на висоті

17:57 22.04.2020

Дистанційне навчання школярів – це не лікування, а швидше підтримуюча терапія. Так вважає один з учасників освітнього проекту «Всеукраїнська школа онлайн», вчитель історії та правознавства Сергій Берендєєв. Чому дистанційне навчання школярів багато в чому виявилося не на висоті?

Чому дистанційне навчання школярів виявилося не на висоті
Світлодіодне освітлення

Про причини Сергій Берендєєв розповів під час ефіру спецпроекту «Карантин» на телеканалі «Київ». До речі, саме з його уроку з сучасної історії України телеканал «Київ» почав трансляції для школярів ще за кілька тижнів до інших телеканалів. Його відео-лекції виявилися найпопулярнішими і зацікавили навіть дорослу аудиторію. А після цього успіху вчителя запросили взяти участь і в «Всеукраїнській школі онлайн».

«Найголовніше – держава багато років не вкладалася в освіту і медицину. І, звичайно, під час карантину це все вилізло назовні. Адже, наприклад, у вчителів часто немає грошей, щоб придбати той же ноутбук, гарнітуру, ліцензійні програми», – зазначив Берендєєв.

Як зазначає вчитель, дистанційне навчання в Україні – новинка, і тому абсолютно неправильно сприймається не тільки самими вчителями, а й батьками. Всі ставляться до нього як до заміни стандартної системи освіти. Але дистанційне навчання школярів – це не лікування, а швидше підтримуюча терапія в умовах форс-мажору.

На думку Берендєєва, проблема в тому, що проект організований не зовсім в правильному форматі. Не можна просто перенести класно-урочну форму в онлайн-формат.

«Люди скаржаться на те, що уроки часто нудні. А це як раз і відбувається через дуже класичну подачу матеріалу. На мій погляд, спочатку треба знайти форму, яка зацікавила б дітей, а не намагатися викласти шкільну програму. Тому, що все це діти можуть і в підручнику прочитати. Я б радив зосередитися на цікавих фактах, які допомогли б утримати глядачів біля екранів, а також на найскладнішому матеріалі, аби потім батькам не довелося знову пояснювати його дітям», – зазначив Берендєєв.

Також учитель підкреслив, що редактори перед виходом уроків в ефір повинні все-таки їх переглядати.

«Наприклад, з самого початку уроків на телеканалі «Київ» глядачі писали багато коментарів. Ми враховували їх побажання, і потім все працювало, як добре налагоджена машина», – додав він.

Нагадаємо, що з ініціативи київської мерії і Департаменту освіти КМДА 16 березня стартував освітній проект «Відкритий урок». Телеканалу «Київ» вдалося залучити кращих викладачів Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету ім. Бориса Грінченка, вчителів столичних шкіл і ліцеїв. Відео-уроки можна подивитися на сторінці телеканалу у Facebook, а також на його Youtube-каналі. Надалі передбачається, що програма «Відкритий урок» стане постійною.

Раніше ми розповідали що буде з дітьми тих, хто захворів на коронавірус.

Великий Київ у Google News

підписатися