З 24 лютого літаки над Україною не літають, а судна українських авіакомпаній змушені простоювати. Проте компанія SkyUp, аби втримати потужності перевозить пасажирів з країн ЄС на курорти за умовами контрактів мокрого лізингу. Про єдиного українського авіаперевізника, який не припинив роботу з часу запровадження воєного стану та який, після перемоги та повернення можливості літати над Україною, швидко зможе поновити рейси, повідомили в ефірі телеканалу «Настоящее время».
На рейсах продовжують працювати українські екіпажі. SkyUp літає за замовленням інших авіакомпаній та отримує фіксовану плату, яка не залежить від наповнення місць. На сайт перевізника квитки не продають – бо їх реалізовують замовники послуг українців. Летять з Албанії, Угорщини, Чехії, Словаччини та Туреччини.
«Якщо аналізувати результати роботи влітку, практично літак виконав ту ж саму кількість годин, циклів та перевіз ту кількість пасажирів, що і до війни. Податки сплачуємо тільки в Україну, бо ми український бізнес незалежно від того, де літає літак – це близько 100 млн грн. зберігаємо робочі місця для 1200 співробітників», – розповів гендиректор авіакомпанії Дмитро Сіроухов.
Були у перевізника ряд гуманітарних рейсів. Щоправда, один літак – залишається в аеропорту «Бориспіль» – його не вдалося забрати після вторгнення в область окупантів.
«Перемовини щодо мокрого лізингу складні з урахуванням, що вдома у нас війна і ніхто не розуміє, як українська компанія в таких умовах може здійснювати польоти. Довелося пройти понад 20 аудитів від різних авіакомпаній та регуляторів IaaS та CA. Разом з державіаслужбою України змогли довести, що забезпечуємо повну безпеку та техобслуговуванням літаків», – каже гендиректор авіакомпанії Дмитро Сіроухов.
З кінця лютого перевізники виконали 5 тисяч рейсів. Щоб отримати можливість літати – отримують дозволи в урядів кожної окремої країни, де надають свої послуги.
«Ще до початку війни у нас була робота з усіма партнерами зі створення розкладу по розвороту з базувань в Україні на базування за її межами. Нам вдалося це зробити, довели (за кілька днів до вторгнення) відстій в Україні максимум до 2 годин, а ночували літаки закордоном. Тому 24 лютого вночі єдиний літак, який застряг в Борисполі був в процесі, уже летів за межі країни. Але в польоті були вимушені його розвернути та повернути в Бориспіль. От цей літак там залишився, наш тато», – ділиться Сіроухов.
Він розповідає, що уже після 24 лютого залишали Україну літаки компанії-лоукостера Wizz Air, які перебували у Львові. Проте з Києвом – ситуація складніша:
«Львів недалеко від кордону перебуває. Ми ж – не можемо нічого через військові дії чинити на свій розсуд, на свій страх і ризик – все чітко регламентується. Залежимо від військових, як вони будуть діяти та рекомендувати. Діє система ППО, яку виключити неможливо, бо ракетні обстріли країни не припиняються. І юридично на території України немає на сьогодні страхування літака, а за міжнародними вимогами без цього ні одне повітряне судно не може піднятися в повітря».
Сіроухов каже, що коли іноземці бачать прапор України на повітряних суднах на летовищах, часто вітаються «Слава Україні – Героям слава!»:
«Вони хочуть підкреслити, що світ з нами, і ми дуже сміливі. Бажають перемоги. Весь світ об’єднався і за нас».
Нагадаємо, співучасть Лукашенка в окупації Київщини знищила білоруську цивільну авіацію.