19 жовтня два великих київських перевізники, які надають послуги пасажирських перевезень в режимі «маршрутного таксі», провели пресконференцію, де звинуватили київську владу у корупції.
Сьогодні вранці тези пресконференції з’явились на сторінці письменника Володимира Цибулько у Facebook.
Цибулько повідомив, що київська влада розриває угоди з перевізниками за відмову «давати хабарі».
«Є дві компанії – ПП «Авен Езер» і ТОВ «Ярославь Авто». До них прийшли «рішали» від заступника Кличка Усова. І вимагають платити по 200 грн з кожного автобуса. В сумі, понад 9 млн «чорної готівки» в місяць! У відповідь на обурення перевізників, корупціонери їм порадили підняти ціни на проїзд. Тобто перекласти корупційний заробіток Усова на плечі киян. Однак, через відмову платити хабарі, їх хочуть позбавити ліцензій. А на маршрути системних компаній, з якими намагається розірвати, договори (що, до речі, вже оскаржується у судах) КМДА в особі Усова вирішила поставити нікому невідому «прокладку» ТОВ «Транссіті» зі статутним капіталом в 16,5 тис гривень! Яка ніякого відношення до Києва не має і ніколи тут не працювала ‒ її заводять з області. Ну і головне: якщо системні компанії працювали прозоро, через тендерні процедури та 5-річні договори, то «білоцерківський десант» завели в Київ за тимчасовими договорами на кілька місяців ‒ без будь-яких тендерів. Нагадує епоху «бєспрєдєла» Черновецького», – написав Цибулько.
10 років тому письменник Цибулько, якого у деяких ЗМІ називають «політологом», підписав відкритого листа від імені «української інтелігенції» на підтримку експрезидента-втікача Віктора Януковича.
У відповідь, заступник голови КМДА повідомив, що це не так. Ба більше, деякі перевізники почали відкриту конфронтацію з київською владою.
«Перевізники «А.» та на 100% афілійований з ним перевізник «Я.» провели пресконференцію і обдали мерію Києва звинуваченнями. Відповідаю. У міста дійсно є претензії до більшості перевізників, які возять людей в іржавих коритах замість автобусів. До «А» і «Я» зокрема. Це саме ті компанії, які відмовилися підписувати з містом додаткові угоди щодо покращення якості перевезень в Києві. Це саме ті недобросовісні перевізники, які подавали підроблені документи про свій рухомий склад на попередні конкурси, щоб перемогти в нечесний спосіб. Факти зафіксовані під час проведення аудиту Комунальної служби перевезень, який став можливий після того, як звідти вигнали весь попередній склад працівників. Бо вони працювали не на киян, а в тому числі саме на «А», і «Я». Це саме ті перевізники, бенефіціари яких в традиціях 90-х влаштовували стрілянину під Броварами, в червні відправляли бійців зривати конкурс перевізників, а зараз – організовують блокування комунального транспорту, б’ють автобуси молотками, нападають на водіїв і застосовують зброю. І це саме ті перевізники, які через куплених суддів намагаються заборонити місту здійснювати перевірки та розривати договори в разі виявлення суттєвих порушень. Але вони – лише маріонетки в руках справжніх лідерів картелю. Вже завтра розкажемо більше. Маршрутки мають бути знищені та замінені на добротний комунальний транспорт», – відповів Усов.
Що ж це за перевізники?
ПП «Авен-Єзер» та ТОВ «Ярославь-Авто» є одними з найбільших київських перевізників, яким належить 31% рухомого складу пасажирських перевезень у столиці.
Засновниками ПП «Авен-Єзер» є Пономаренко Сергій Вікторович та Левченко Петро Валентинович. Перший одночасно є директором компанії.
Своєю чергою, засновником ТОВ «Ярославь-Авто» є ПП «Авен-Єзер», а кінцевими бенефіціарами – вже знайомі Сергій Пономаренко та Петро Левченко. Директором фірми є Пономаренко Володимир Вікторович – скоріш за все, він є рідним братом Сергія Пономаренка, у них збігаються прізвища та по батькові.
У 2018 році ПП «Авен-Єзер» спіймали на тому, що у 2015 році під час конкурсу перевізників, компанія надала підроблений сертифікат відповідності. Тоді також на цьому «погоріли» ТОВ «Д-М Київтранс» та ТОВ «Універсал-Транс».
Той конкурс 2015-го року був взагалі дуже «цікавим». Адже згідно з інформацією видання «Наші гроші» та київської прокуратури, під час конкурсу керівництво комунальних підприємств міста, зловживаючи службовим становищем, та всупереч результатам конкурсу, надало перевагу приватному підприємству «Авен-Єзєр», в результаті чого КП «Київпастранс» зазнало збитків на 170 тис. грн.
Слідчі також встановили, що власником деяких автобусів ПП «Авен-Єзєр» був колишній заступник начальника Комунальної служби перевезень виконавчого органу Київської міської ради. Крім того, приблизно десять автобусів ПП «Авен-Єзєр» було зареєстровано на його сестру.
Крім того, Укртрансінспекція у 2014 році анулювала цьому підприємству ліцензію на право провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезень пасажирів автобусів. А службових осіб «Авен-Єзер» підозрювали у внесенні неправдивих відомостей до листа-повідомлення Укртрансінспекції щодо анулювання ліцензійних карток на автобуси.
Після початку транспортної реформи у столиці, вони намагались заблокувати конкурс перевізників за новими правилами, але спроби виявилися невдалими. Після цього, вони подали позов до суду на Департамент транспортної інфраструктури КМДА з вимогою скасувати нові правила перевезень на приватних маршрутах.
Вчора, 19 жовтня, перевізник «Транссіті» звинуватив ПП «Авен-Єзер» у нападі на водіїв та співробітників підприємства.
Згідно з інформацією перевізника, внаслідок нападу на маршрутне таксі №555 на кінцевій зупинці на ДВРЗ, постраждало кілька співробітників «Транссіті». Одному з них нанесені ножові поранення в районі сідниць та поранення травматичною зброєю на правій руці. У ще одного співробітника – відкрита черепно-мозкова травма, рвані рани та забій щелепи. Також повідомлялось, що на місце пригоди прибув директор ПП «Авен-Єзер» Сергій Пономаренко, який погрожував співробітникам «Транссіті».
Також, у ТОВ «Транссіті» підтвердили, що компанії тимчасово перейшли деякі маршрути, які раніше обслуговувалися ПП «Авен-Єзер».
«Як відомо, по кількох маршрутам, у тому числі 555, з перевізником «Авен-Єзер» було розірвано договори на підставі виявлених і підтверджених фактів махінації з документами на попередніх конкурсах, що було зафіксовано під час проведення аудиторської перевірки. З 13 жовтня рухомий склад «Авен-Єзер» не мав права їздити маршрутами, і перевізник «Транссіті» надав свої автобуси, які відповідають вимогам міста. Згідно з чинним законодавством, автобуси «Транссіті» перевозитимуть пасажирів тимчасово, максимум протягом трьох місяців — до проведення конкурсу на визначення нового перевізника», – йдеться у повідомленні.
Київські правоохоронці підтвердили факт нападу на маршрутку та відкрили кримінальне провадження за ч. 4 ст. 296 (хуліганство, вчинене із застосуванням вогнепальної або холодної зброї чи іншого предмета, спеціально пристосованого або заздалегідь заготовленого для нанесення тілесних ушкоджень). Санкція статті передбачає від трьох до семи років позбавлення волі.
Наразі ситуація така, що місто бореться за кращі умови пасажирських перевезень і це викликає серйозну протидію на всіх рівнях. Як раніше сказав заступник голови КМДА Костянтин Усов, «маршрутки мають бути знищені та замінені комунальним транспортом».
Важко з цим не погодитись – місто має повністю контролювати надання послуг щодо пасажирських перевезень. Наразі грошей, щоб замінити маршрутки повністю, немає – це десятки та сотні мільйонів доларів США.
Але це не означає, що кияни мають терпіти іржаві приватні автобуси з «шансоном» та водіями, що палять. А також – нестерпну спеку влітку та сильний холод взимку, коли через вікно нічого не видно, адже воно обмерзло.
Місто вже вимагає від перевізників якості – і це допоможе на час перехідного періоду. Аж допоки у Києві не зникне остання маршрутка.