Будівництво Національного військового кладовища відкладається – родичі загиблих виявили “схеми”

Родичі загиблих та військові вимагають проведення прозорих тендерів на виконання будівельних робіт на території Національного військового меморіального кладовища (НВМК) на Київщині. Громадськість та журналісти-розслідувачі виявили “схеми”, через які проект став корупційним.

Будівництво Національного військового меморіалу — проєкту, який мав би вшановувати загиблих військових, з самого початку перетворили на схему “для своїх”, переконують розслідувачі Bihus.Info.

11 років війни — а в Україні досі немає головного місця національної памʼяті. А коли будівництво нарешті стартувало, виявилось, що всі ключові учасники були залучені ще задовго до цього. Вони так чи інакше ведуть до Георгія Біркадзе та Юрія Голика

Зазначається, що Голик та Біркадзе є близькими до Офісу Президента і саме їх визначено переможцями низки тендерів на загальну суму майже 3 млрд грн. Також Юрій Голик є одним із ідеологів президентської програми “Велике будівництво”.

Українські військові та родичі загиблих бійців підписали відкритий лист, у якому висловили недовіру до процесів, пов’язаних із будівництвом Національного військового меморіального кладовища. Автори звернення закликають припинити закриті процедури ухвалення рішень та вимагають відкритого й прозорого конкурсу на створення меморіалу.

Один з тендерів на 1,3 млрд грн, що стосується наступного етапу будівництва, нині призупинили через скаргу до Антимонопольного комітету щодо можливих дискримінаційних умов для учасників. 

Провести відкритий конкурс вимагає і Національна спілка архітекторів України. Остання вже звернулася до Міністерства у справах ветеранів через тендер, який що нібито обмежився кулуарними рішеннями і візуалізаціями в інтернеті. Звертають увагу, що автором чинної концепції меморіалу є архітектор Сергій Дербін з Дніпра, який раніше співпрацював з програмою “Велике будівництво”.

Проєктно-кошторисна документація меморіалу створило ПП “Терра Інжиніринг” з Одеси, яка раніше займалася переважно дорожніми проєктами в рамках програми “Велике будівництво”. За два етапи проєктування ця компанія отримала майже 70 млн грн.

Перші поховання, відповідно до планів виконання робіт, мають відбутися вже у травні 2025 року. Зараз на об’єкті попри існуючі проблеми помітний процес будівництва.