Будівництво метро на Виноградар у розпалі: буде перший в Україні двоповерховий тунель

Не працює відео?

Двоповерховий тунель дозволить пересуватися великій кількості пасажирів до станції метро, розташованої впритул до багатоповерхівок.

Про перебіг робіт на довгоочікуваному об’єкті розповів головний інженер КП “Київський метрополітен” Арсен Ісаков в ефірі телеканалу “Київ 24”.

“Це рішення нестадартне, але воно цікаве тим, що ми знаходимося у щільній забудові, де у нас немає дуже багато простору. Ми не можемо в класичному стилі будувати два тунелі. Вони на початку будуються як зазвичай — паралельно один одному. А потім вони сходяться і виходять на другий рівень”, — сказав Ісаков.

Кінцевий термін будівництва метро — 1 квартал 2027 року, однак зараз роботи тривають цілодобово. Єдине правило – шумні роботи виконують вдень, щоб не заважати місцевим жителям.

Всередині лютого цього року “ВК” розповідав, що  сотні будівельників метро в районі Виноградар працюють на кількох майданчиках, що розташовані і на землі, і під землею.

Двоярусні монолітні тунелі між станціями “Мостицька” та “Проспект Правди” будують відкритим способом – у котловані, без застосування тунелепрохідного щита. 

Станція “Проспект Правди” буде кінцевою “зеленої” гілки. Тут також передбачено оборотні тупики з оглядовою канавою, службовими приміщеннями та службовою платформою. У оборотних тупиках поїзди метро змінюватимуть напрям руху та залишатимуться на відстій уночі. 

Як відомо, у грудні 2023 року КП “Київський метрополітен” у судовому порядку розірвав договір з АТ “Київметробуд”. Причина – незадовільні терміни виконання будівельних робіт.

Суд змусив попереднього підрядника будівництва метро на Виноградар повернути Києву 139 млн грн. Також від підрядника вимагали сплатити місту ще понад 79 млн грн.

Новий тендер на продовження робіт із будівництва Сирецько-Печерської лінії в бік житлового масиву Виноградар загальною вартістю 13 956 млн грн столичний метрополітен оголосив 13 червня 2024 року. Його виграла компанія “Автострада”, яка відновлювала аварійний тунель між станціями “Деміївська” та “Либідська”.

15 серпня стало відомо про укладання договору з нею на добудову метро на Виноградар. На початку листопада 2024 з’явилась інформація про відновлення будівництва “зеленої” гілки метро.