Про це пише убраніст Віталій Селик у пості на своїй сторінці в facebook.
Урбаніст починає “здалеку” – розповідає історію з 2018 року, коли меру Києва розповіли, що ванти для мосту непридатні для використання.
Нагадаю, у жовтні 2018 трапилася курйозна історія. Транспортні чиновники доповіли Кличку, що ванти для Подільського моста, закуплені ще у 2010 році за 14 млн грн(майже $1,7 млн), непридатні для використання. Такий вердикт дав німецький виробник після їх огляду”.
Потім Селик продовжує історію тим фактом, що 8 років ванти лежали під відкритим небом, “вкриті перегноєм опалого листя”, а коли їх почали підвішувати – убраніст спочатку здивувався, а потім обурився.
Виявилося, що зараз підвішують старі троси, забраковані німецьким виробником!”.
Віталій Селик відправився на міст подивитись на деталі, і ось як він їх описує:
Якщо коротко, то на вантах є іржаві сліди, сколи захисного цинкового покриття, грибок, потертості. Більше подробиць залишу в коментарях під фото. Пошкодження намагалися сором’язливо приховати під новою стрейч-плівкою, але не допомогло”.
Чим це загрожує?
Перше – виявляється, що через початок корозії, ванти прослужать не 100 гарантованих заводом років, а 30-40.
Друге –
За словами спеціалістів, вантам не можна довго бути в скрученому стані (а 10 років – це дуууже довго), вони просякнуті спеціальним антикорозійним герметиком(протектор-заповнювач), який з часом дубіє. І якщо вона буде скручена, то він так і задубіє. І коли ванту розвернути, то антикорозійне покриття полопає і вона зсередини стане негерметичною і непридатною до використання”.
Урбаніст завершує пост питанням: “а якщо не встигнуть вчасно прослідкувати і двотонний вант зірветься з іржавої різьби і ввалить з 30-метрової висоти по проїжджаючій машині, чи по автобусу. Як тоді згадуватимуть мера, який поспішав відкрити міст?”
Київским мостам якось вічно не щастить. Нагадаємо, що місяць тому тріснув скляний міст.
Тріщав він і раніше – минулого року пошкодилось скло богової огорожі.