Баржі з кавунами – це ціла історія . Тоді, у 60-х роках, коли, кавуни на той час коштували копійки та росли без будь-якої хімії.
1958 рік. Київ. Річковий порт. Кавуни з Херсона
Регулярні перевезення кавунів припинили ще в 1990-х, коли пострадянські порти і причали прийшли в занепад. Баржі зі кавунами возили до Києва з Голої Пристані до 1993 року. Потім ще раз у 2003-му фермери спробували відродити цю традицію – відправили одну баржу. Після цього таке транспортування припинили.
Баржа, на борту якої було 250 тонн кавунів, уперше після 14-річної перерви, вирушила із Голої Пристані на Херсонщині до Києва у 2017 році. Компанія «Нібулон» відновила перевезення кавунів баржею, і відтоді судна з кавунами відправляли до Києва щороку, до року початку війни.
У 2017 році ягоди доправляли на баржу з шести навколишніх господарств. Усі партії перевіряли на вміст нітратів.
Першу в 2018 році баржу компанії «Нібулон» з херсонським кавунів планували відправити з міста Гола Пристань до Києва 25-26 липня. Але згодом почалися дощі, і відправку судна перенесли на 5 серпня. З’явитися ці кавуни, якби їх відправили 5 серпня, повинні були б в супермаркетах Києва після 10 серпня.
У 2020 році у Херсоні презентували проєкт “Trip Must Go On”, у межах якого розробили наліпки з QR-кодами для кавунів. За ними можна було ознайомитися з інформацією про цікаві локації регіону на туристичному порталі. Частина таких кавунів потрапила у супермакети Києва на баржі з кавунами.
Кавуни вантажилися не насипом, що могло б спричинити механічні пошкодження, а обережно вручну складалися у картонні контейнери євростандарту, повідомляв перевізник.
У 2022 році з’явилася інформація про те, що загарбники викрали баржу, на якій перевозилися кавуни з Херсонщини у Київ.
«Один з неофіційних символів Херсонщини – баржу, на якій перевозилися в Київ вирощені в області кавуни, викрали російські окупанти. У місцевих пабліках пишуть, що баржу переганяють імовірно у район Антонівського моста», – писало видання «Мост».
Флотом “Нібулона” херсонські кавуни возили у Київ з 2017 року. Компанія долучилася до пілотного проєкту Агентства США з міжнародної допомоги USAID – US Agency for International Development «Створення ефективного логістичного ланцюга постачання плодово-овочевої продукції».