17 грудня 2004 року свій перший політ здійснив Ан-148 — регіональний реактивний пасажирський літак. Про це нагадали в компанії “Антонов”
Цей літак створювався за безпосередньої участі його потенційних замовників. Серед його конкурентних переваг фахівці відзначають високий комфорт, здатність базуватися на злітно-посадкових смугах із різним типом покриття, зокрема ґрунтовим та сніговим, автономність експлуатації.
Ан-148 став основою для створення цілого сімейства літаків різних призначень, що отримало назву Ан-1х8.
Довідково:
Літак Ан-148 призначений для пасажирських перевезень на регіональних і короткомагістральних маршрутах до 3100 км завдовжки з можливістю базування на злітно-посадкових смугах зі штучним покриттям і підготовлених ґрунтових смугах, розташованих на висоті до 1500 метрів над рівнем моря, за будь-яких кліматичних умов. Крейсерська швидкість польоту літака становить 780—850 км/год, а крейсерська висота польоту — до 12 200 м. Довжина пасажирського салону і розташування пасажирів в ряду за схемою 2+3 дозволяють експлуатанту комбінувати різні однокласові і змішані компонування у діапазоні 68-80 пасажирів з салонами економ, бізнес та першого класу. Компонування пасажирського салону Ан-148-100 в економічному класі здійснюватиметься за схемою 2+3 крісла в рядок. На літак встановлюється сучасне пілотажно-навігаційне і радіозв’язкове обладнання, що відповідає міжнародним нормам ICAO; польотна інформація виводиться на п’ять багатофункціональних рідкокристалічних індикаторів. Комплекс радіоелектронного обладнання передбачає можливість посадки машини у складних метеорологічних і нічних умовах за категорією IIIA ІКАО.
Розробником закладено робочий ресурс літака близько 80 000 годин при календарному терміні експлуатації 30 років.
Сьогодні, працюючи в складі флоту ДАП “Україна, Ан-148 використовується для виконання важливих завдань державного рівня.