Цим монах поділився в інтерв’ю “Главкому”
«Розумієте, коли перебуваєш у монастирі, волею-неволею починаєш вірити в те, про що там говорять. Хтось просто вірить, а хтось починає думати, аналізувати, знаходить інші відповіді, відмінні від тих, яку чує в стінах монастиря. Наприклад, у лаврі всі знали про мою проукраїнську позицію, у мене й український прапор у келіїї висів. До цього було різне ставлення. Хтось схвалював це, комусь відверто не подобалося це. Але не від кого агресії не було», – сказав монах.
Він зазначив, що у 2018 році все-таки сталося найголовніше – українці вийшли насамперед із канонічної ізоляції, у якій до того перебували, відбулося об’єднання всього православ’я в Україні.
«Найголовніше, що стримувало мене і стримує дуже багатьох людей проукраїнських у самій структурі УПЦ МП – це пропаганда, яка зараз ведеться. Особливо в останні роки повернулася риторика «розкольники», «безблагодатні» тощо. Коли предстоятелем УПЦ МП був Блаженніший митрополит Володимир, від цієї риторики відмовилися. Але після його смерті з незрозумілих для мене причин ця Церква до неї повернулася», – сказав він.
Де ж витоки пропаганди у Московській церкві?
«От як говорить вище церковне начальство, єпископат, так говорять священники, так говорять простим людям, а ті іншим і так далі. Зверніть увагу, якщо у якихось єпархіях якщо змінюється риторика єпископа, то змінюється риторика і священика, і люди стають більш поблажливими, більш відкритими, більш готовими до діалогу. А там, де єпископ навпаки, налаштований дуже проросійсько, агресивним до ПЦУ, у деяких випадках і щодо самого існування України, там і священники й парафіяни так само налаштовані», – сказав він.
Тим часом, Пантелеймонівський монастир РПЦ обгороджує парканом парк-пам’ятку садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення «Феофанія», що у Голосієвському районі міста.
До слова, кума російського президента та дружина одіозного політика Віктора Медведчука Оксана Марченко поцілувала череп померлого ченця в Києво-Печерській лаврі.