Особливим місцем для відвідувачів і киян протягом останніх десятиріч залишався столичний ЦУМ.
Подорожуючі столицею прагнули обов’язково привезти річ придбану в універмазі, а для киян він став особливим місцем шопінгу та відпочинку.
За цей час універмаг пережив багато змін. Після масштабної реконструкції в ньому багато торгівельних рядів зайняли саме українські бренди різної продукції.
Цікаві факти про ЦУМ.
85 років є окрасою Хрещатика
Головний універмаг Києва відкрили для відвідувачів 1939 року.
Будівлю ЦУМ Київ спроєктували в стилі ар-деко, і на той час вона дійсно вражала своєю величчю й інноваційністю. Високі стелі, просторі зали, широкі мармурові сходи, монументальні колони з капітелями, мозаїчна підлога та ліфти для відвідувачів.
ЦУМ вистояв у Другу світову війну
Під час нацистської окупації Києва в 1941–1943 роках значну частину Хрещатика підірвали, але споруда ЦУМу вистояла, хоча й постраждала від пожежі й потребувала реконструкції. Саме завдяки вцілілій будівлі універмагу вдалося визначити тональність, у якій потрібно відновлювати всю центральну вулицю столиці.
Двічі був реконструйований зі збільшенням площі
У 1958–1960 роках відбулася перша реконструкція універмагу за проєктом київських архітекторів Ігоря Гомоляки та Вадима Жоги. Добудували праве крило ЦУМу з боку вулиці Хрещатик, додавши шість нових секцій вікон. Торгова площа тоді збільшилася до 9000 м², тож будівля змогла обслуговувати ще більше відвідувачів.
Другу реконструкцію розпочали в лютому 2012 року. Одним із ключових завдань проєкту стало збереження історичного фасаду будівлі 1939 року.
Бренд ЦУМ розробляла німецька компанія Landor, за архітектурні рішення відповідала британська Benoy. Консультантом проєкту виступив Філіп Де Бовуар, директор найстарішого паризького універмагу Le Bon Marché. У процесі реконструкції площу універмагу збільшили майже вдвічі.
Для збереження фасаду встановили 500 тонн металевих конструкцій, що утримували його під час демонтажу й будівництва основної частини універмагу.
Оновлений ЦУМ Київ відкрили в грудні 2016 року у форматі класичного європейського універмагу, що став провідним ритейлером у сферах Fashion, Beauty, Lingerie, Sport, Kidswear & Toys, Home & Gifts, Food & Beverages, Entertainment. Нині універмаг має вісім поверхів, де представлені жіночий і чоловічий одяг, взуття, аксесуари, парфумерія, декоративна косметика, спортивні, дитячі товари та товари для дому, фудхол із ресторанами й кафе, преміумкінотеатр Multiplex.
ЦУМ популяризує українське мистецтво
Артсезон універмагу вже познайомив містян із колекціями народної творчості Музею Івана Гончара та продовжує співпрацювати з талановитими локальними митцями та мисткинями.
Українські художники та художниці Олесь Дерега, Сергій Майдуков, Сестри Фельдман, Володимир Манжос ,Маша Рева, Юлія Беляєва, Юлія Полященко, Вова Воротньов, Оксана Левченя, Braty Art, артгрупа Pomme de Boue в різні сезони реалізували для ЦУМ креативні вітрини.
Підтримує українські бренди
Сьогодні в універмазі представлено понад 268 українських брендів. ЦУМ є головним бізнес-партнером для локальних брендів: працює унікальна платформа для талановитих дизайнерів, які можуть розвивати свій потенціал і будувати власний бренд разом із командою універмагу.
Із ЦУМУ відкривається захопливий краєвид на Хрещатик
Побачити столичну вулицю Хрещатик можна із затишної тераси Milk Bar, що розташована на сьомому поверсі ЦУМу. А в літній період команда запрошує слухати концерти класичної музики від Svitlo Concert на даху універмагу
ЦУМ освітлює Хрещатик 5500 лампочками
Спеціально до новорічних свят у 2020 році ЦУМ Київ разом із ДТЕК утілили проєкт декоративного підсвічування фасаду універмагу. Більш як чотири місяці промислові альпіністи, машиністи підіймальних машин та електромонтажники щодня працювали над встановленням 5500 енергоефективних LED-лампочок по контуру будівлі.